
Smeller i dempere når det er kaldt
Moderator: Moderatorer
- oyvinto N660
- 0.7 bar
- Innlegg: 147
- Registrert: 27 apr 2006, 13:40
- Sted: Oslo/Fenstad
Smeller i dempere når det er kaldt
Som temaet sier så smeller det i demperne mine når det er mer enn et par kuldegrader og bilen har stått litt. Gir seg som oftest etter ganske kort tid. Er dette et tegn på at demperne lekker/ er gående? Bilen har rulla 76k så det er kanskje på tide. Har lenge sikla litt på en sportschassipakke, så jeg ventet egentlig bare på en "unnskyldning". 

03 Carrera 4S
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)

- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Skru av hjulen foran.
Trekk opp beskytelses belgen som sitter innanfør fjädern där så du ser den store mutter som sitter i toppen av røret som sitter festa i navet.
Ta en stor rørtang og prøv att dra åt dom muttrarna.
Gör det när bilen är kall, metall trekker sig sammen i kulda og utvidder sig i varme...
Även en liten slark där kan ge smeller fra dem.
Mvh
Trekk opp beskytelses belgen som sitter innanfør fjädern där så du ser den store mutter som sitter i toppen av røret som sitter festa i navet.
Ta en stor rørtang og prøv att dra åt dom muttrarna.
Gör det när bilen är kall, metall trekker sig sammen i kulda og utvidder sig i varme...
Även en liten slark där kan ge smeller fra dem.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Hold deg på godfot med Anders, hans kunnskap kommer deg garantert til gode en dagdaytonabeach skrev:Ja, og jeg som alltid har fått høre at svensker og tomflasker finner man overalt![]()
Inte meningen att vara elak grabben, kunde bara inte låta bli

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
- oyvinto N660
- 0.7 bar
- Innlegg: 147
- Registrert: 27 apr 2006, 13:40
- Sted: Oslo/Fenstad
Yes, takk for tipset Anders. Jeg skal prøve det du sier. Men er litt skuffa over at de ikke er ødelagt, så jeg måtte kjøpt nytt..



03 Carrera 4S
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)

-
- 0.7 bar
- Innlegg: 125
- Registrert: 08 sep 2006, 22:57
- Sted: Drøbak
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Om det inte är blir bättre av att skru till den muttern så är det troligen en av 2 ting som är ødelagda.
Endeledd på bärarmen eller lagringen i toppen av fjäderbenet.
Men det brukar smälla som F** själv om det är den lagringen.
Den lagringen ska man föresten byta varje gång man har isär fjäderbenet om man inte vet att den är ganska ny.
Dumt å stå där kanske 200mil efter stötdämpar-byte med gåent lager.
Dom kostar inte all världen, ca 100kr/st om jag minns rätt och man slipper göra jobbet 2 gånger.
Mvh
Endeledd på bärarmen eller lagringen i toppen av fjäderbenet.
Men det brukar smälla som F** själv om det är den lagringen.
Den lagringen ska man föresten byta varje gång man har isär fjäderbenet om man inte vet att den är ganska ny.
Dumt å stå där kanske 200mil efter stötdämpar-byte med gåent lager.
Dom kostar inte all världen, ca 100kr/st om jag minns rätt och man slipper göra jobbet 2 gånger.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Men inte om Og900...daytonabeach skrev:DET tviler jeg ikke et sekund på
Ser ut som Anders har stoor kunnskap om "hands on" problemer, og vet nøyaktig hvor skoen trykker

Ng900 kan jag rätt bra vid det här laget.

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund