varierende trykk
Moderator: Moderatorer
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
varierende trykk
turbotrykket på 900 16v 85mod. oppfører seg galt. når jeg gir på, går trykket opp ca til grunn lade trykket, for så å bli der eller plutselig komme fullt. dette varierer..... kjører med 1,2-1,3 bar nå....
trodde jeg fant ut av det når jeg festa pinne nr 1 på APC`en ordentlig, siden den var litt laus. (er det jordinga?) men nå har jeg forsikra meg om at den er ordentlig festa, men alikavel varierer trykket mellom GLT og normalt trykk...
Hva kan være gæli???
har brukt kvelden på å leite...
tore
trodde jeg fant ut av det når jeg festa pinne nr 1 på APC`en ordentlig, siden den var litt laus. (er det jordinga?) men nå har jeg forsikra meg om at den er ordentlig festa, men alikavel varierer trykket mellom GLT og normalt trykk...
Hva kan være gæli???
har brukt kvelden på å leite...
tore
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: varierende trykk
Har du montert tenningsbank-diode?sabbus-N252 skrev:turbotrykket på 900 16v 85mod. oppfører seg galt. når jeg gir på, går trykket opp ca til grunn lade trykket, for så å bli der eller plutselig komme fullt. dette varierer..... kjører med 1,2-1,3 bar nå....
trodde jeg fant ut av det når jeg festa pinne nr 1 på APC`en ordentlig, siden den var litt laus. (er det jordinga?) men nå har jeg forsikra meg om at den er ordentlig festa, men alikavel varierer trykket mellom GLT og normalt trykk...
Hva kan være gæli???
har brukt kvelden på å leite...
tore
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Og den blinker når??sabbus-N252 skrev:jepp!
Har du 14 eller 24 pins APC?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
Jeg har sett liv i dioden ja... testa før idag om bankesensoren funka med å dunke litt på den.kom klikking fra apcen. Har fått tips om at feilen muligens ligger i nettopp bankesensoren. enten at det er dårlig kontakt nede ved sensoren eller at den registrerer feil data.
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det er 14 pins ja... Pin 1 er skjerm til bankesensoren. 6 og 8 går til jord. Dersom bankesensoren ikke lyser når du har problemer med trykket så er det neppe den som gjør at du har problem. APC vil ikke regulere ned trykket så lenge den ikke registrerer tenningsbank.
Jeg ville ha sjekket kontakten til mv og eventuelt prøvebyttet mv. Det kan også være trykkgiveren og kontaktene til denne, men det er litt rart at det skal gi en periodisk feil.
Jeg ville ha sjekket kontakten til mv og eventuelt prøvebyttet mv. Det kan også være trykkgiveren og kontaktene til denne, men det er litt rart at det skal gi en periodisk feil.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand