9000 OG eller NG???
Moderator: Moderatorer
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Dette er en CD. (sedan) Fikk vel samme front og nye baklys i -95 hvis jeg ikke er helt på viddene her...
Når det gjelder 9000 brukes ikke og og ng betegnelsene, siden 9000 het cc som combikupe før -92 (levert også som M93) og fra M92 het den CS.
Når det gjelder 9000 brukes ikke og og ng betegnelsene, siden 9000 het cc som combikupe før -92 (levert også som M93) og fra M92 het den CS.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
første fronten var slik på 9000 cd, helt til den siste utgaven kom i slutten av 92(som 93 mod) på cs, om den kom senere på cd vet jeg ikke.
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Den tverraste fronten vart kun levert på CC.
Når CD kom som M88 fikk den ein front som var meir skråa, som den på bildet. CD hadde denne fronten til M94, som M95 fikk CD den nye lave fronten CS vart introdusert med som M92. CC fikk den skråa CD-fronten som M91, og hadde den til den gikk ut av produksjon som M93.
Når CD kom som M88 fikk den ein front som var meir skråa, som den på bildet. CD hadde denne fronten til M94, som M95 fikk CD den nye lave fronten CS vart introdusert med som M92. CC fikk den skråa CD-fronten som M91, og hadde den til den gikk ut av produksjon som M93.
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Må bare nevne et par ting her.lie_N509 skrev:Spennende å se hvor lenge den automatkassen lever, btw
Denne bilen var på forrige SP treff. Der kunne både Ole og Bent gå god for at den er blandt de mest strøkene 9000ene som eksistere. Han som eier den var visnok helt syk på og holde vedlike. Kassa er seff bytta og alt av ting som beveger seg et bytta til solide saker.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Det finnes ingen forstekning til automatkassa på 9K, så om det hesteantallet stemmer så bør man i allefall bruke gasspedalen med fornuft 
Men når det er sagt så var det en utrolig flott CD

Men når det er sagt så var det en utrolig flott CD

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Lurte også fryktelig fælt på det ja. Er det ryggelysene som er flytta bak, evt. ekstra ryggelys? Eller er det slike posisjoneringslys, som v*lvo har på bl.a S/V40?Joachim N370 skrev:Hmm, hva er de "sølvgreiene" på framskjermene?
Svar utbedes snarest, eller så ryker nattesøvnen.
25 Year anniversary of Saab 9000
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Det er holdere til flagg, det var vært en ambasade bil tidligere.Joachim N370 skrev:Hmm, hva er de "sølvgreiene" på framskjermene?
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Bara brukandes en gång i året dom då?P3t3r skrev:Det er holdere til flagg, det var vært en ambasade bil tidligere.Joachim N370 skrev:Hmm, hva er de "sølvgreiene" på framskjermene?
17:e Maj!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum