Jeg er ny med Saab og vurderer å kjøpe en 9-5, men jeg aner ikke hvilken

Jeg er ute etter en Estate som er nyere enn -01, men bør ikke koste mere enn 250k, en turbo skader jo heller ikke

Hva bør jeg se etter??
Moderator: Moderatorer
Sett forfra!Rune N35 skrev: -Hør etter rasling fra registeret. Åpne paneret, venstre side av motor.
Må være medlem i klubben for å lese der..Frode N073 skrev:bare de nye sportssetene gjør mye med heile bilen. Eg har hatt både gamle og nye og de nye e mye bedre på alle måta. om det ikkje blir ein Aero så se om du ikkje får tak i ein med den nyaste Aero stylingå.
Den gjør seg best. Hvis du ikkje finne ein med Hirsch styling då
hvis du lure på koss aero stulingå ser ut kan du se det på min bil i denna tråden:
viewtopic.php?t=7614&highlight=
nå har han jo god grunn te å bli medlemFreshmaker N237 skrev:Må være medlem i klubben for å lese der..Frode N073 skrev:bare de nye sportssetene gjør mye med heile bilen. Eg har hatt både gamle og nye og de nye e mye bedre på alle måta. om det ikkje blir ein Aero så se om du ikkje får tak i ein med den nyaste Aero stylingå.
Den gjør seg best. Hvis du ikkje finne ein med Hirsch styling då
hvis du lure på koss aero stulingå ser ut kan du se det på min bil i denna tråden:
viewtopic.php?t=7614&highlight=
Rune N35 skrev:Jepp, alle 9-5 har turbo, du har 2,0t med 150 hk, 2,3t med 170 hk, 2,3T med 220hk og 2,3T Aero med 230 (M99-M01)/250hk(M02-M05)/260hk (M06-M07).
Når det gjelder utstyrsnivåene så har du på M02-M05; Linear, Arc, Vector og Aero.
Linear - Mest basic, stoffstoler, ofte AS1 (kjip stereo)osv.
Arc - Skinn er standard, stolene er som i Linear, altså den kjipe varianten som du også finner i alle M98-M01.
Vector - Litt sportsligere, 17" hjul, eksteriørpakke med skjørt++,har samme stoler som Aero (helt sjef!) Sjekk at den har AS2/AS3 (AudioSystem 2/3), disse har både kasett og CD-luke i hovedenhenten. Kjipern AS1 har kun CD-høl. Den vil du ikke ha!!
Aero - Top of the line, det meste er standard.
Jeg ville gått for en Vector, bare pga stolene...men også fordi det faktisk fins endel godt utsyrte Vector der ute. Om du skal ha automat er det M03-M05 som gjelder, med 5-trinns automaten.
Ellers: Sjekk servicebok, at den er komplett og at service er gjort på riktig km.stand. Dette er viktig for å beholde garanti.
-Mangler det pixler i SID? (kjørecomputer)
-Slitte foringer i bakstilling er problem på stasjonsvogner og gir ujevn slitasje på dekk. Bytt til f.eks Powerflex så løser det seg.
-Hør etter rasling fra registeret. Åpne paneret, venstre side av motor.
-Sjekk støtdempere bak, spesielt på Estate. Originale blir slappe etterhvert.
e ikkje heilt enige der sjøl om det kanskje ikkje e det mest nødvendiga å putta i ein bil.lie_N509 skrev:El-stoler med memory er muligens det dyreste unødvendige ekstrautstyret å oppdrive
Ja. Misunnelig!Joachim N370 skrev:Misunnelige nå eller, gutter?Mats900SQR skrev:helt enig!lie_N509 skrev:Jeg kan skjønne poenget ditt, men jeg mener at det tar så kort tid å flytte setet ett eller to hakk, at den lille luksusen ikke er verdt 10000 kr![]()
![]()
El. seter med memory er konge, ser bra ut og er komfortabelt å bruke.