Jeg bare lurer på om det er fler enn meg i klubben som har Sensonic?
Mange sier det er så mye problemer med Sensonic og de fleste har byttet til vanlig. På min -95 NG900T fungerer den helt strålende. Sensonicen er oppgradert til -97 mod. Noen som vet hva som har pleid å gå i stykker på denne saken?
Lars-Erik
Hvor mange har Sensonic?
Moderator: Moderatorer
- Lars-Erik-N049
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: 049
- Navn: Lars-Erik Rein
- Bil: 1995 NG900S Turbo
- Sted: Grefsen, Oslo
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Hvor mange har Sensonic?
Problemet med Sensonic var vel at automat-kløtsjen slutta å virke, slik at en kunne risikere å verte ståandes midt i eit lyskryss fks. utan muligheit for å gire...Lars-Erik-N049 skrev:Jeg bare lurer på om det er fler enn meg i klubben som har Sensonic?
Mange sier det er så mye problemer med Sensonic og de fleste har byttet til vanlig. På min -95 NG900T fungerer den helt strålende. Sensonicen er oppgradert til -97 mod. Noen som vet hva som har pleid å gå i stykker på denne saken?
Veit at SAAB kan bygge om for nokre få tusenlappar, men er ikkje heilt sikker på kva som vert bytta. Konseptet er ihvertfall tøft.
Jeg har en 97 mod 900 T SE Coupe med sensonic.......den slurte på 2500 - 3500rpm.....måtte bytte hovedsyl/bremsekraftforsterker/clutch + slanger fordi det var kommet "gummi" fra slangen i systemet. Vet ikke om dettte er en svakhet kun på Sensonic, men det er e hvertfall en nytelse å kjøre den. Bilen er gått 208000km. Har akkurat satt in Steg 1 BSR + Pipercross åpent filter......men synes fortsatt bilen bør ha over 4000rpm før det "funker" som det skal....og det gjør det(skal være ca. 230hk i den nå)
Re: Hvor mange har Sensonic?
Har en 95 mod 2.0 SE Turbo med Sensonic. Fungerte prikkfritt helt til den havarerte på ferietur i Sverige (133 000km). Flaksen var at nærmeste Saab-verksted lå 200 meter unnaLars-Erik-N049 skrev:Jeg bare lurer på om det er fler enn meg i klubben som har Sensonic?
Lars-Erik

Det finnes ombyggningssett (ca kr. 6.000,- ++). Se http://www.genuinesaab.com/psi/files/Hy ... clutch.pdf
Lasse Jakobsen
- 95 2.0 SE Turbo
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Bra side, med fin info/jobbbeskrivelsar det her: http://www.genuinesaab.com/psi/default.asp
Ser ut som det går ann å snde ein mail til desse folka, og få den jobb beskrivelsen du er ute etter, scanna i PDF.
Ser ut som det går ann å snde ein mail til desse folka, og få den jobb beskrivelsen du er ute etter, scanna i PDF.