Andre skinner/seter i ng900?
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 19 apr 2007, 08:44
- Bil: M01 9-5 Aero
Andre skinner/seter i ng900?
Har en -94 900S, kjipeste setet med jekk for høyde og skruknott for ryggvinkel. Problemet er at forloveden er under 160cm. Hu ikke når klutsjen. Selv med setet helt fremst mangler det 5-10 cm for at hu skal kunne frie ut helt. Har en tykk pute i ryggen nå, men det gir ikke akkurat mest komfort.. Finnes det andre seter/skinner fra andre modeller som passer og gir større justeringsmulighet? Eks. de med el. justering?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
SAAB 900 er ikke bilen for kortvokste personer, tantebarnet til samoboeren min kjørte SAAB'en min her og ho er kort. Rakk omtrent ikke ned til klutsjen, som i tillegg tar HELT innerst da
Ho hadde ikke samme problemet i bilen til mora som er en mye større bil. Så skinnene går rett og slett ikke langt nok fram er min teori....

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
Pedalforlengerne fungerer veldig bra, har kjørt en 900 med det montert og det hjelper bra.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 19 apr 2007, 08:44
- Bil: M01 9-5 Aero
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er selvjustering på vaieren, men den kan ha blitt dårligere så kan ordnes ved og skifte vaier. vist det ikke er klutsjen som begynner og bli slitt.Warwick skrev:Oi, det var raskt! Selv er jeg 187, så jeg har ingen problemer med å nå ned jeg.. Hvor får en tak i pedalforlengere da? Verdt et forsøk. Vurderer å bore opp fire nye hull i skinnene og montere stolen litt lenger fram.
Klutsjen min tar også heelt innerst, er dette noe som kan justeres?
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 19 apr 2007, 08:44
- Bil: M01 9-5 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hmm.. Jeg har satt inn 9000-seter i 900en min. Riktignok en 900 av den gamle typen, men de setene er det mulig å få kriminelt langt fram! Du kan jo måle og se om det vil hjelpe i bilen din også. Mulig du må mekke litt, vet ikke hvordan innfestingspunktene er på ng900.
EDIT: Elektrisk justering var jo en bonus! Ser du har den kjipe sorten seter i din. Flere justeringsmuligheter med el. Blant annet kan du løfte seteputa i framkant/bakkant uavhengig av hverandre.
EDIT: Elektrisk justering var jo en bonus! Ser du har den kjipe sorten seter i din. Flere justeringsmuligheter med el. Blant annet kan du løfte seteputa i framkant/bakkant uavhengig av hverandre.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 19 apr 2007, 08:44
- Bil: M01 9-5 Aero
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Bara ett tips: en 1994 Ng900 formligen spiser foringer i forstillinga.
Att byta till bärarmar av den nyare typen är lösningen.
Muligt att det är bytt på din bil, men det vet ju inte jag.
Den gamla typen finns inte att få fatt i längre.
Mvh
Att byta till bärarmar av den nyare typen är lösningen.
Muligt att det är bytt på din bil, men det vet ju inte jag.
Den gamla typen finns inte att få fatt i längre.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Her er foressten monteringsanvisning på pedalforlengarar, då ser en ihvertfall kva det går ut på: http://www.edisonsupport.com/index.php? ... =2&nav=0,2
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 19 apr 2007, 08:44
- Bil: M01 9-5 Aero
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 19 apr 2007, 08:44
- Bil: M01 9-5 Aero