Skifte av vannpumpe ng900
Moderator: Moderatorer
Skifte av vannpumpe ng900
Lurer på om det er mye knot å kommer til for å få skiftet vannpumpa?
Ser at reimhjulet kaster mye, så regner med at det er ferdig... lager lyd også!
Bør man skifte drivreim og alle hjul i samme slengen og kanskje?
Bilen har gått 171.000 km nå...
Ser at reimhjulet kaster mye, så regner med at det er ferdig... lager lyd også!
Bør man skifte drivreim og alle hjul i samme slengen og kanskje?
Bilen har gått 171.000 km nå...
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Skifte av vannpumpe ng900
Selvfølgelig!!!! Hvis ikke så kan du banne på at det ryker etter kort tid;)Vesto skrev:
Bør man skifte drivreim og alle hjul i samme slengen og kanskje?
Bilen har gått 171.000 km nå...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Kunne banna på at det var høyre fremhjulAleks-ander_N948 skrev:Du kommer til bak venstre framhjul.. der kan du skru vekk ei sånn plate så du kommer ned til Reimhjulet på veivakslingen

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er på høyre siden ja
trenger ikke ta av plata der engang, går fint og ta alt ovenfra 


2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Gjør det det? Må du da ikke skru løs det ene motorfestet og løfte opp motoren for og få ut skruen til det midterste reimhjulet?Pancho N497 skrev:er på høyre siden jatrenger ikke ta av plata der engang, går fint og ta alt ovenfra
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
neida, hvis det er vanlig skru som du kan bruke 13 fastnøkkel på er det ingen problem, men hvis det er skru med innventig torx så må du finne en liten bits og bruke en fastnøkkel på for det er dårlig plass til verktøy der. Og hvis det er for trangt har du en kompis med deg og bruker ett spett og tar imellom motor og innerskjermen og skyver unna motoren litt så du får bedre plass til verktøyet.KongerudN344 skrev:Gjør det det? Må du da ikke skru løs det ene motorfestet og løfte opp motoren for og få ut skruen til det midterste reimhjulet?Pancho N497 skrev:er på høyre siden jatrenger ikke ta av plata der engang, går fint og ta alt ovenfra
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Eller så skaffar man en kortare rem og kutter ut det mitterste hjulet en gång før alla.
Søk på http://www.saabnet.com efter "short belt mod"
Der står allt du trenger å vite.
Mvh
Søk på http://www.saabnet.com efter "short belt mod"
Der står allt du trenger å vite.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

Dette skal jeg gjøre!
Sto der at reima skulle være 21mm bred og 2460 el.2470mm lang, og så skulle den ha 6 ribber...
Kan man bare dra innom en rekvisita og få tak i ei reim, hvis man oppgir disse tallene?
Sikkert mange butikker som bare skaffer delene etter delenr!?
Sto der at reima skulle være 21mm bred og 2460 el.2470mm lang, og så skulle den ha 6 ribber...
Kan man bare dra innom en rekvisita og få tak i ei reim, hvis man oppgir disse tallene?
Sikkert mange butikker som bare skaffer delene etter delenr!?
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Reima ska heta 6pk2460 eller 6pk2470.
6pk talar om att det är en reim med 6"kammar" och det andra talet är naturligtvis länden.
Mekonomen kan skaffa denna, det vet jag!
Och det betyder att dom flesta andra bilrekvisita-butikker också kan det.
Mvh
6pk talar om att det är en reim med 6"kammar" och det andra talet är naturligtvis länden.
Mekonomen kan skaffa denna, det vet jag!
Och det betyder att dom flesta andra bilrekvisita-butikker också kan det.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
