Vår gode venn, Eirik N310 har problemer med kjølevannet på bilen.
Akkurat nå er han i nærheten av Narvik og trenger hjelp.
Nå er klokken 20.30.
Jeg snakket med ham for fem minutter siden.
Er det noen saabkyndige folk i Narvik som kan hjelpe Eirik?
Han kan ringes på 41674828
Problemer med kjølevann, 1995 saab 900
Moderator: Moderatorer
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Problemer med kjølevann, 1995 saab 900
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Innlegg: 577
- Registrert: 28 mar 2004, 01:00
- Sted: Lørenskog
Tusen takk for tråd, Otto... 
Begynner å bli en tradisjon ved langturer dette. Forrige gang CE, nå kjølevann.
Ble en sinnssykt lang tur, 10 timer, på en tur som vanligvis tar rundt 5-6. Begynte med at ferga mi fra Lødingen til Bognes var innstilt pga. dårlig vær, så måtte ta ei anna ferge og kjøre rundt ... anslagsvis tre timers ekstra kjøring. Hadde jo musikk, bra bil og allting så regna med det skulle gå greit. Problemet starta derimot etter jeg gira ned i tredje for å kjøre forbi en campingbil. Etter å ha gitt litt på kjente jeg det lukta svidd, og etter etpar minutter mista jeg all varmen i bilen. Visste at noe var galt, og holdt et øye på temp-måleren... den steg selvsagt til værs. Blei deretter en jævla tur for å komme meg til en bensinstasjon, med en HAUG med stopper for å kjøle ned bilen, samt etterfylling av mange liter vann. Creds til narvikbefolkningen som var koselig og hjalp meg ut med flasker og allting! Vurderte radiator-tett, men Hjelle avråda meg det om jeg ikke var bombesikker på at det radiatoren. Han nevnte istedet en historie med gaffatape som jeg tok til meg -- og kjøpte en stk sterk tape på en shellstasjon. Glad for det i etterkant gitt... etter å ha stoppa for tredje gang uttafor et hus fikk jeg hjelp av et supert par, en bilkyndig fyr som visste hva han gjorde (sjøl om jeg identifiserte den 8cm lange sprekka i slangen og fant frem tape... ;D) -- fikk tapa det godt og håpte at det holdte hele veien til Sortland, noe det gjorde. Hadde i tillegg broren og faren min på vei nedover med bilhenger justincase... -utrolig- digg med bra familie som stiller opp uansett hva det er. Kan jo også nevne at jeg var omtrent tom for batteri på telefonen, og kjørte meg nesten vill opp E6en mot Alta...
Alt i alt, en jævla tur.
Håper bare det er slangen som er problemet, og ikke topp-pakning radiator etc.
Eirik out, sove nå ;D

Begynner å bli en tradisjon ved langturer dette. Forrige gang CE, nå kjølevann.
Ble en sinnssykt lang tur, 10 timer, på en tur som vanligvis tar rundt 5-6. Begynte med at ferga mi fra Lødingen til Bognes var innstilt pga. dårlig vær, så måtte ta ei anna ferge og kjøre rundt ... anslagsvis tre timers ekstra kjøring. Hadde jo musikk, bra bil og allting så regna med det skulle gå greit. Problemet starta derimot etter jeg gira ned i tredje for å kjøre forbi en campingbil. Etter å ha gitt litt på kjente jeg det lukta svidd, og etter etpar minutter mista jeg all varmen i bilen. Visste at noe var galt, og holdt et øye på temp-måleren... den steg selvsagt til værs. Blei deretter en jævla tur for å komme meg til en bensinstasjon, med en HAUG med stopper for å kjøle ned bilen, samt etterfylling av mange liter vann. Creds til narvikbefolkningen som var koselig og hjalp meg ut med flasker og allting! Vurderte radiator-tett, men Hjelle avråda meg det om jeg ikke var bombesikker på at det radiatoren. Han nevnte istedet en historie med gaffatape som jeg tok til meg -- og kjøpte en stk sterk tape på en shellstasjon. Glad for det i etterkant gitt... etter å ha stoppa for tredje gang uttafor et hus fikk jeg hjelp av et supert par, en bilkyndig fyr som visste hva han gjorde (sjøl om jeg identifiserte den 8cm lange sprekka i slangen og fant frem tape... ;D) -- fikk tapa det godt og håpte at det holdte hele veien til Sortland, noe det gjorde. Hadde i tillegg broren og faren min på vei nedover med bilhenger justincase... -utrolig- digg med bra familie som stiller opp uansett hva det er. Kan jo også nevne at jeg var omtrent tom for batteri på telefonen, og kjørte meg nesten vill opp E6en mot Alta...
Alt i alt, en jævla tur.

Håper bare det er slangen som er problemet, og ikke topp-pakning radiator etc.
Eirik out, sove nå ;D
Eirik N310 |
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..
x '84 Saab 99GL Five Speed
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..

x '84 Saab 99GL Five Speed
-
- Innlegg: 3
- Registrert: 14 jan 2007, 16:53
- Sted: Sortland