
Svak suselyd på tomgang fra området luftmengde/massemåler
Moderator: Moderatorer
- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
Svak suselyd på tomgang fra området luftmengde/massemåler
Skal den lyden kunne høres på tomgang, eller er det et tegn på lekkasje i dette området, og kan evt en slik lekkasje gi en dårlig tomgang på motor (600-800 rpm) nesten på grensen til å stoppe noen ganger...? 

Saab er ingen bil, men en hobby!
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Det kan vel høres ut som den suger falsk luft. Om det lekker etter LMM, vil motoren få mer luft enn systemet tror, slik at blandingsforhold og tenning blir justert feil.
Jeg ville brukt startgass for å lokalisere lekkasjen. Spray gass forsiktig rundt omkring der du tror det kommer fra, og se om turtallet øker.
Jeg ville brukt startgass for å lokalisere lekkasjen. Spray gass forsiktig rundt omkring der du tror det kommer fra, og se om turtallet øker.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
snakker vi og(EDIT:og900), så er det en svak suselyd i det området ja.. men gå over å se om det er noe som lekker.. sikkert en vacumlinje som har sprukki..
Mvh. Pål
Mvh. Pål
Sist redigert av Pål N526 den 08 mai 2007, 22:15, redigert 2 ganger totalt.
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Synes min også lagde denne lyden som T8.
Tenkte at det antageligvis var litt turbolens fra dette lokket som er luftmengde måleren.
Men for all del prøv med startgass og se om du finner lekasjer
Tenkte at det antageligvis var litt turbolens fra dette lokket som er luftmengde måleren.
Men for all del prøv med startgass og se om du finner lekasjer

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Ja, du har forstått rett..daytonabeach skrev:Er det slik å forstå at den minste lille sprekk eller lekkasje skal ruse opp motoren med startgass dusj i området der det evt lekker?

- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt: