problem
Moderator: Moderatorer
problem
Bilen min, 87-t8, stoppet plutselig etter å ha kjørt en tur på 20 min.
Da jeg trykket inn clutsjen døde motoren. prøvde å starte opp igjen og starteren gikk rundt, men ingen tenning. Ventet ca 5 min og da startet bilen og alt var ok.
Merker nå at bilen går for lavt på tomgang og jeg må gi litt gass for at den ikke skal stoppe. Problemet er større hvis motoren er varm.... Synes motoren ikke oppfører seg som den skal ved vanlig kjøring heller.... motoren fusker ikke direkte, men det er ikke samme reaksjon i motoren lenger........
Noen som har noen forklaring på hva som kan være feil??
Mvh
paal
Da jeg trykket inn clutsjen døde motoren. prøvde å starte opp igjen og starteren gikk rundt, men ingen tenning. Ventet ca 5 min og da startet bilen og alt var ok.
Merker nå at bilen går for lavt på tomgang og jeg må gi litt gass for at den ikke skal stoppe. Problemet er større hvis motoren er varm.... Synes motoren ikke oppfører seg som den skal ved vanlig kjøring heller.... motoren fusker ikke direkte, men det er ikke samme reaksjon i motoren lenger........
Noen som har noen forklaring på hva som kan være feil??
Mvh
paal
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Har du sjekket den lille gummipakningen som holder tett rundt veivhusventilasjonen? Den sitter på toppen av toppdekselet mot torpedoveggen. Hvis denne pakningen er dårlig eller ødelagt kan du få slike symptomer du har her.
Det kan også være tomgangsregulatoren din som tok kvelden..
Det kan også være tomgangsregulatoren din som tok kvelden..
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
fortsatt problemer....
Kan ikke se at pakningen er ødelagt, men kan problemet ha noe med slangene som er tilsluttet veivhusventilasjonen.....?
Hvis det skulle være tomgangsregulatoren, hvordan får jeg sjekket om det er denne som har tatt kvelden og hvor finner jeg den ?
Hadde vært fint om noen hadde gitt meg litt hjelp....kjedelig med en bil som ikke går på tomgang....
Mvh
paal
Hvis det skulle være tomgangsregulatoren, hvordan får jeg sjekket om det er denne som har tatt kvelden og hvor finner jeg den ?
Hadde vært fint om noen hadde gitt meg litt hjelp....kjedelig med en bil som ikke går på tomgang....
Mvh
paal
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Kontakt:
Sjekk alle vakuumslanger ja... Det er utrolig lite som skal til før det går dritt.. Hvis det er originale slanger i ennå (stive og tørre) så hadde jeg kosta på meg 5Meter med ny vakuumslange og bytta allt sammen.
Tomgangsregulatoren er den som sitter over termostathuset på framsiden av toppen. Du ser den er rund og med en elplugg på og to slangetilkoblinger som begge går til spjeldhuset. En slange før spjeldet og en etter. Du kan ta den av, sette 5-12V på tilkoblingen og se om den åpner og lukker. Det er vel den enkleste måten å sjekke om den virker.
Tomgangsregulatoren er den som sitter over termostathuset på framsiden av toppen. Du ser den er rund og med en elplugg på og to slangetilkoblinger som begge går til spjeldhuset. En slange før spjeldet og en etter. Du kan ta den av, sette 5-12V på tilkoblingen og se om den åpner og lukker. Det er vel den enkleste måten å sjekke om den virker.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Kontakt:
Du nevner også at den ikke er som den var ved vanlig kjøring også. Det kan jo være så enkelt som at en slange har sprekt. Sjekk slanger som går fra turbo til spjeldhus. Det er alle skjøter om du har intercooler i tillegg. Sjekk også bypassventilen om den er tett. Den sitter ved siden av kompressorhuset på turboen din. En liten svart ventil med en vakuumtilkobling på. Er den lekk så blir det litt feil i bensin/luft blandingen din.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
alt i orden igjen
Det var faktisk 3 årsaker til problemet -
1: Veivhusbentilasjonen hadde en liten sprekk
2: En vakum slange hadde sprukket
3: påfyllinsrøret til olja, var ikke 100% tett