Saab 900t8 med girtr?bbel

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Arild N241
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 33
Registrert: 07 nov 2003, 01:00
Sted: Oslo

Saab 900t8 med girtrøbbel

Legg inn av Arild N241 » 02 mar 2004, 17:31

Har fått tilbud om å kjøpe en 87 900 t8 som delebil. Den har vært forsøkt stjålet, og eieren sier den ikke går an å gire. Visstnok noe som har gått når girlåsen ble forsøkt brutt opp... Noen som har erfaring med dette?

Bilen er EU-ok, så det kunne jo blitt et ok kjøp hvis det var kurant å fikse... :wink:

Svar mottas med takk!

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 02 mar 2004, 17:36

Bør være enkel sak å fikse det, om det ikke har skjedd noe med selve kassa, som jeg tviler på...men kan jo hende du må bytte det staget som går til kassa+girlåsen, kurant å få tak i hos en høgger det vel. samme på alle og900...
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 02 mar 2004, 19:18

Girvelger vil jeg tro... Tviler på at kassa er røket.. Samme skjedde på en kamerat sin bil..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Glenn N101
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 391
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Narvik

Legg inn av Glenn N101 » 03 mar 2004, 11:03

Har en kamerat, som hadde en 99 76mod for noen år siden.
Der gearkassen låste seg helt.
Etter vi hadde tatt ut motoren og kassen og montert en ny kasse, som heller ikke fungerte, og rotet bort ca hele helga, ringte han til den lokale høggeren, og hørte om han hadde en kasse som fungerte, men nei!
Så det endte med at vi ga opp hele greia.
Men når faren hans kom hjem, som var mekaniker, begynte han på vårt totalt misslykkede prosjekt, og brukte ca 1 time på å få den til å fungere, og dette var selvfølgelig etter at vi hadde skrudd alt ut igjen!
Han hadde vistnok tatt av et deksel på høyre siden av kassen, og satt på plass ett eller annet, hva det var vet jeg ikke(var ikke der da).
Og han så at grunnen til at den ikke fungerte var at den sannsynligvis hadde låst seg i 2 gir samtidig.
Og det værste var at den var faktisk i orden etterpå.
Litt flaut...da kompisen min var mekaniker, og jeg oppfostret på Saab.
Glenn N101

Svar