Hei!
Jeg kjøpte meg en 900t8 med APC 1985 modell for noen uker siden.
Har fått et problem med at når den har stått på tomgang en stund så slutter turbotrykkmåleren å funke! Da jeg da kjører bilen å gir full gass så er det akkurat som turboen slår ut, hører samtidig en klikke lyd fra motorrummet, noe som jeg tror kommer fra APC ventilen femst i motorrummet. Da jeg har kjørt en stund så funker allt som det skar igjenn, det samme om jeg stopper bilen å lar den stå noen timer.
Har åsså lit problemer med at den hopper ut av reversen.
Noen som tror de vet hva dette kan være??
På forhånd takk!!!
turbotrykkm?ler
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: turbotrykkmåler
Om magnesventilen smett på tider den ikkje skal, ville eg ha sjekka den. Du skal kunne blåse i C og W men ikkje i R. Ellers kan du måle om du har spenning fram til ventilen. Du kan også måle motstanden mellom dei to tilkoplingspunkta i ventilen, hsukar ikkje verdien du skulle ha i farta, men det var under 10 ohm som er den rette verdien der.900t8apc skrev:Hei!
Jeg kjøpte meg en 900t8 med APC 1985 modell for noen uker siden.
Har fått et problem med at når den har stått på tomgang en stund så slutter turbotrykkmåleren å funke! Da jeg da kjører bilen å gir full gass så er det akkurat som turboen slår ut, hører samtidig en klikke lyd fra motorrummet, noe som jeg tror kommer fra APC ventilen femst i motorrummet. Da jeg har kjørt en stund så funker allt som det skar igjenn, det samme om jeg stopper bilen å lar den stå noen timer.
Har åsså lit problemer med at den hopper ut av reversen.
Noen som tror de vet hva dette kan være??
På forhånd takk!!!