Oppsummering fra gårdsdagen:
Kjørte ned til saabguru Ingvar for å få litt hjelp til å feilsøke hva som kunne være galt med turbotrykket. Med Ingvar som testpilot fant han raskt ut at bilen manglet fullt glt ( kun 0,4 bar). Ved pådrag viste det seg at APC’n registrerte motorbank ved denne verdien, og APC kutter der.
Konklusjon for å starte feilretting var kontroll av tennplugger, tenning og få justert til rett grunnladetrykk OG fylle riktig bensin(ikke 95 okt)
Jeg takket Invar for gode råd , og dro hjem for å skifte plugger, sjekke tenningen og justere litt på wastegaten for å få rett glt.
Med plugger skiftet, rett tenningsinnstilling (16 grader u/vakum,850 r/min) og litt skruing på wastegaten, ble det testtur. Litt skuffende ……APC’n registrerer fremdeles motorbank nå ved 0,5-0,6 bar. GLT ble i alle fall riktig

. Har ikke fylt riktig bensin enda, så det er fremdeles håp.
Det var alt jeg rakk i går.
Før jeg kjørte ned til Ingvar hadde jeg byttet hjul, og all risting som jeg hadde hatt tidligere var forsvunnet. Kjempegreier tenkte jeg. På gårsdagens siste testtur begynte ristingen og komme tilbake igjen. Det kommer når du har kjørt en stund og kjennes godt ved pådrag...( ikke bra). Det kjennes ut som det er noe slakke i drivknuter. Bilen rykker ved bremsing på gir.
Noen her som har vært borte i samme problem ??