skal lage 3" eksos på bilen min nå
lurte på åssen dere andre som har 3" har løst det å komme seg over "kardangen" ser veldig trangt ut når jeg titta der i går,
3" eksos på og 900
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
3" eksos på og 900
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
Vist det er og900 du har, og skal kjøpe JT fra Speedparts, så går det helt flott. Men som med alle uoriginale eksosannlegg som jeg har hatt så må man være flink å montere for å ungå ulyder fra rør som slår på forskjellige plasser under bilen. Prøv deg frem, det er iallefall plass over akslingen bake. 

Saab er livet! 

- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Det er jo "kardangbøyer" å få kjøpt rundt om kring. Simons har f.eks. Det blir selt på bl.a. Bilxtra
Vegard
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
har bestilt en fra bilxtra (henter den imorra så ser åssen den passer da)Vegard_Skaten skrev:Det er jo "kardangbøyer" å få kjøpt rundt om kring. Simons har f.eks. Det blir selt på bl.a. Bilxtra
Vegard
men den gamle (org) har jo flere bøyer enn en ettermarkedskardangbøy, ikke bare over aksel men litt sidelengs også
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Litt av grunnen til at jeg anbefalte settet til speedparts
Blir nok litt knotete å få til uten, men alt går 


900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
for dyrt for en fattig lærlingEliah skrev:Litt av grunnen til at jeg anbefalte settet til speedpartsBlir nok litt knotete å få til uten, men alt går

1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
Min erfaring er at 3`` JT-anlegg passer bra på OG900. Men monteringen er viktig:
Siden OG 900 er lav (særlig turbo/aero eller etter evt. senking) og da anlegget bygger mer enn originalt, vil man ha det lengst mulig opp fra asfalten, men kommer det for nærmt bilen, blir det klirring og ulyd.
Jeg måtte "senke" anlegget flere ganger før det gikk helt klar.
Når det gjelder problemet med bøyen over bakakslingen, fikk jeg problemer med at anlegget tok borti pga sidelengs bevegelse under kjøring. Det er trangt mot begge sider her bak, og anlegget kan ta borti flere steder.
Det tok borti festet for staget på bakakslingen. Jeg monterte et ekstra gummifeste helt bak som holdt anlegget mot venstre og bort fra stagfestet. Måtte også montere et ekstrafeste som jeg skrudde på selve staget bak, dette holder anlegget mot høyre, for å unngå at lenkarmen på bakakslingen dunker oppi anlegget i kraftige humper. I tillegg er det viktig her bak at anlegget ikke ligger an mot bensintanken; det kan ligge nært inntill men må ikke ta borti.
Oppsummering:
Anlegget for langt mot venstre: tar borti lenkarm på bakaksling.
Anlegget for langt mot høyre: tar borti feste for stag på bakaksling og bensintank.
Nå fungerer anlegget bra på min bil, men det fungerte meget dårlig før jeg fikk festet det slik som beskrevet.
Siden OG 900 er lav (særlig turbo/aero eller etter evt. senking) og da anlegget bygger mer enn originalt, vil man ha det lengst mulig opp fra asfalten, men kommer det for nærmt bilen, blir det klirring og ulyd.
Jeg måtte "senke" anlegget flere ganger før det gikk helt klar.
Når det gjelder problemet med bøyen over bakakslingen, fikk jeg problemer med at anlegget tok borti pga sidelengs bevegelse under kjøring. Det er trangt mot begge sider her bak, og anlegget kan ta borti flere steder.
Det tok borti festet for staget på bakakslingen. Jeg monterte et ekstra gummifeste helt bak som holdt anlegget mot venstre og bort fra stagfestet. Måtte også montere et ekstrafeste som jeg skrudde på selve staget bak, dette holder anlegget mot høyre, for å unngå at lenkarmen på bakakslingen dunker oppi anlegget i kraftige humper. I tillegg er det viktig her bak at anlegget ikke ligger an mot bensintanken; det kan ligge nært inntill men må ikke ta borti.
Oppsummering:
Anlegget for langt mot venstre: tar borti lenkarm på bakaksling.
Anlegget for langt mot høyre: tar borti feste for stag på bakaksling og bensintank.
Nå fungerer anlegget bra på min bil, men det fungerte meget dårlig før jeg fikk festet det slik som beskrevet.