Er vel aldri værre enn at man jekker bilen opp på bukker, drar av hjula og sjekker hva som henger da:P
//J
Tap av bremsekraft, OG900 '87
Moderator: Moderatorer
- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Hehe, vanskelig når man står på jobben og må hjem jo.. må jo nesten kjøre med det da.. Sorry for språket! Var sur og lei 
Har jo fått tilbud på det nye understellet, har fått forskjellige svar, men er det noen som VET som kan svare meg på hvor mye jobb det er å bytte om? Lyst på brekket bak og bedre bremser

Har jo fått tilbud på det nye understellet, har fått forskjellige svar, men er det noen som VET som kan svare meg på hvor mye jobb det er å bytte om? Lyst på brekket bak og bedre bremser

x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Petter kan jo alt om dette da. Men du må kappe løs en del fra håndbreksplata inni bilen også pga festene som da går bakover.Bjørk N1057 skrev:Hehe, vanskelig når man står på jobben og må hjem jo.. må jo nesten kjøre med det da.. Sorry for språket! Var sur og lei
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
1. Skaff deg komplett bakaksel med bremser, og komplette nav foran med bremser.Johan N828 skrev:Petter kan jo alt om dette da. Men du må kappe løs en del fra håndbreksplata inni bilen også pga festene som da går bakover.Bjørk N1057 skrev:Har jo fått tilbud på det nye understellet, har fått forskjellige svar, men er det noen som VET som kan svare meg på hvor mye jobb det er å bytte om?
2. Kast den gamle bakakslingen, monter den nye.
3. Kast gamle nav, monter de nye.
4. Kast gamle håndbrekkvaiere. Tett igjen hullene inn til kupeen hvor disse gikk gjennom. Lag to nye hull til vaierne som du nå skal trekke ut bak.
5. Kast gammel håndbrekkspak, og monter den nye. Dette tror jeg ikke er helt bolt-on, men det fikser du

Altså, en helt grei jobb!
EDIT: Kan selvfølgelig være en idé å skifte skiver/klosser, og kanskje overhale calippere når du først er igang.
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus