Nensin N266 skrev:Så du velger og blende en bilist med grøftelys for kanskje flere minutter fordi du irritere deg over dette? Hva med Biler med Xenon som blender deg mer en 4 stusselige halogenpærer?
Jaja, får håpe du ikke er yrkessjåfør da.
Meningen med tråden var og komme "rånerne/gatebilsjåførene" som kjører kun med tåkelys etter mørkets frembrudd, det er bare dumt.
Alle fire: Litt mindre dumt.
jeg er yrkessjåfør, og kjører MYE om kveld/natt og som kjent er det ikke så unormalt at det er vått og ufyse vær her i landet, og spesielt på vestlandet.
nei jeg har ikke for vane og smelle på fjernlysa på folk som kjører med grøftelys bare fordi dem kjører med grøftelys, jeg kjører selv med park/grøft på dagtid, fordi, som det er sagt tidligere, det er finere.
det er di som har så feiljusterte lys at jeg selv blir blendet, at jeg smeller på mine lys, jeg skal da F*** se veien som jeg hadde sett om ikke den som kommer mot kjører med itiotilys. og ja, vi blir faktisk like blenda som det du blir av og få 4x1000 i trynet, nattesynet ryker uansett hva lys du får direkte inn i hytta.