T-7 motorer..hva er det som egentlig skjer??

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
oslovest

Legg inn av oslovest » 18 apr 2005, 21:54

frkristiansen skrev:Så vidt jeg har fortsått gjelder dette kun et få antall T-7 mototrer. Ca 4500 totalt på verdensbasis, og det gjelder kun noen bestemte chassis nr. Har noen andre hørt noe tilsvarende ? Videre så var det en internett side som forklarte meget mye om dette her men jeg finner den ikke igjen, noen som har adressen der ?
Sjekk:

http://www.mitt-eget.com/saab/informati ... shtml#info

Brukeravatar
Frode N220
1,5 bar
1,5 bar
Sted: Stjørdal

Legg inn av Frode N220 » 19 apr 2005, 19:44

oslovest skrev:
frkristiansen skrev:Så vidt jeg har fortsått gjelder dette kun et få antall T-7 mototrer. Ca 4500 totalt på verdensbasis, og det gjelder kun noen bestemte chassis nr. Har noen andre hørt noe tilsvarende ? Videre så var det en internett side som forklarte meget mye om dette her men jeg finner den ikke igjen, noen som har adressen der ?
Sjekk:

http://www.mitt-eget.com/saab/informati ... shtml#info
Jeg hadde min 9-5 med B205E-motor i bare ca 20 mnd og klarte meg. Men, en kamerat som selger bruktbiler, har de siste par årene solgt 5-6 biler med 203 og 235 motor. Av disse har 2 raset og en ha fått problemer med registereret.
En kollega av meg kjøpte seg en 99 9-5 2,0t etter å ha prøvd min. 80-90 000 km på telleren. Han måtte få registeret overhalt da han hadde den på 90'-service (SAAB betalte). Synes dette er litt mye til at det skal være et "lite" problem.

BYTT OLJE OFTE - OG HÅP PÅ DET BESTE! :)
Frode N220

M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"

Brukeravatar
ScaabN451
0.7 bar
0.7 bar
Medlemsnummer: N451
Navn: Øystein Solsvik
Bil: MY98 9-5 2.3t steg1
Sted: Vestby, Akershus
Kontakt:

Legg inn av ScaabN451 » 22 apr 2005, 20:39

Jeg har også hørt lignende,at hvis fabrikken kommer med såkalte aksjoner/forbedringer så tilbakekaller de bilene det gjelder og reparasjonene skal utføres av verkstedet,det er fabrikken som betaler for det dermed taper ikke verkstedene på det med mindre de bruker mere tid på arbeidet enn det fabrikken betaler for,men det skal jo ikke gå utover kunden.
Mvh.Øystein
-98 9-5 2.3turbo
-87 9000 turbo, Levert til Hoggern..snufs

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

T-7 Veivhusvent.

Legg inn av Viggen-51 » 23 apr 2005, 13:32

Var hos min lokale forhandler på onsdag, og spurte "sjefen" om alt dette "trøbbelet" med T-7-motorene... Og han kunne fortelle meg at ; så lenge det ikke kom noen "stygg" og/eller unormal lyd fra motoren, så ville de ikke gjøre noe med dette (serviceboka måtte også selvfølgelig være "strøken" i utg.punktet). Etterhvert så jeg fikk prata litt med dem (Dere vet jo at det fort kommer flere som skal se på bilen , når man kjører slik bil som undertegnede 8) :) ), så kom det fram at Saab har et ombyggings-sett for veivhusventilasjonen. Dette var jeg klar over (lest om det både her og på STCS-forumet), og det var EGENTLIG dette settet jeg var interessert i å få montert. Desverre kunne verksmesteren opplyse om at dette settet, var omtrent umulig å oppdrive. Saab hadde store leveringsproblemer med dette.

Senere ville "sjefen" at jeg skulle inn på verkstedet for at "mekke-gutta" (ekspertene) skulle ta en lytting på motorlyden min, og da kunne "sjefs-mekker'n fortelle oss (foruten at min bil ikke tidligere har fått montert dette ombyggings-settet, og at motorlyden var helt fin (heldigvis)), at han hadde fått beskjed fra Saab sentralt akkurat samme dag, at de skulle komme med et NYTT ombyggings-sett for veivhusventilasjonen på T-7 motorene. Og det var forventet leveringsklart i uke 19, hadde de sagt!
Settet tok noe sånt som en halvtime å montere, sa de. OG de kom til å gjøre det vederlagsfritt (JEG forstod det ihvertfall slik!).

Man kan trygt si at det var en beroliget Viggen-eier som dro fra forhandleren sin denne dagen.. :) Vi ble enige om at jeg skulle ta kontakt igjen ,en gang i uke 19, for hå få en oppdatering om det "nye" ombyggings-settet.
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Svar