Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
oddi N108
- Overload!!!
- Innlegg: 1337
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Sandefjord
-
Kontakt:
Legg inn
av oddi N108 » 05 mai 2007, 18:44
Gisle N163 skrev:Frode N073 skrev:og900 cab blei levert med alle 16v motoralternativ utenom 2,1 tror eg. inkl turbo.
og900 cab e jo et samleobjekt og vil med årene sikkert stiga i verdi.
sjøl svenskane begynne å bli desperate itte fine eksemplar av og900 generelt. spesielt Aero modellane.
Tror faktisk jeg så en på mobile.de med 2,1 liter også, men den hadde ikke turbo. Tror det var en og900 S...cab.
Men jeg tror nok det blir en OG. Jeg er avhengig av en relativt strøken en. ER ikke noen rev på mekking og slikt. Ønsker meg å lære litt og har akkurat kjøpt "gjør det selv" boken fra Speedparts. Men foreløpig har jeg nok mest tommeltotter til slikt.
Men lurer jeg på noe så har jeg vel noen hundre klubb-kollegaer jeg kan spørre om råd. Og så kjenner jeg en biloppretter gjennom jobben som tok fagbrev på OG900 så regner med at han kan litt.
-Gisle
Vel, jeg solgte en ganske strøken cab.. men å tro at en 17 år gammel bil ikke trengs å skrues på, er nok utopi. Greit at det er bra sammenskrudde biler, men litt må man uansett regne med, og jo eldre bilen er, jo mer er det å skru på. uansett:) Når det gjelder priser på og900, er jeg den eneste jeg kjenner som har solgt en bra og900 på veldig lenge, og prisen endte ikke på mer enn 112500, så selvom mange mener at dette er klassikere, stiger i verdi osv, bør du ta det med en klype salt. Saab har tross alt ikke SÅ mange fans rundtomkring:)
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998
-
knut N458
- 1.2 bar

- Innlegg: 298
- Registrert: 15 aug 2004, 01:00
- Sted: Bergen
Legg inn
av knut N458 » 05 mai 2007, 19:20
OG900 selvfølgelig
Tidenes vakreste cabriolet!
Du får fortsatt fine, fullt utstyrte og billige eksemplarer fra USA.
Som denne f.eks.
http://tinyurl.com/2b6uet
-
Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
-
Kontakt:
Legg inn
av Gisle N163 » 05 mai 2007, 20:55
knut skrev:OG900 selvfølgelig
Tidenes vakreste cabriolet!
Du får fortsatt fine, fullt utstyrte og billige eksemplarer fra USA.
Som denne f.eks.
http://tinyurl.com/2b6uet
Den var ikke dum den... vet ikke med de extralysene da... kler ikke helt OG900 synes jeg. Ikke at det skulle stoppet meg fra å kjøpe en
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
-
Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
-
Kontakt:
Legg inn
av Gisle N163 » 05 mai 2007, 20:57
oddiN108 skrev:Gisle N163 skrev:Frode N073 skrev:og900 cab blei levert med alle 16v motoralternativ utenom 2,1 tror eg. inkl turbo.
og900 cab e jo et samleobjekt og vil med årene sikkert stiga i verdi.
sjøl svenskane begynne å bli desperate itte fine eksemplar av og900 generelt. spesielt Aero modellane.
Tror faktisk jeg så en på mobile.de med 2,1 liter også, men den hadde ikke turbo. Tror det var en og900 S...cab.
Men jeg tror nok det blir en OG. Jeg er avhengig av en relativt strøken en. ER ikke noen rev på mekking og slikt. Ønsker meg å lære litt og har akkurat kjøpt "gjør det selv" boken fra Speedparts. Men foreløpig har jeg nok mest tommeltotter til slikt.
Men lurer jeg på noe så har jeg vel noen hundre klubb-kollegaer jeg kan spørre om råd. Og så kjenner jeg en biloppretter gjennom jobben som tok fagbrev på OG900 så regner med at han kan litt.
-Gisle
Vel, jeg solgte en ganske strøken cab.. men å tro at en 17 år gammel bil ikke trengs å skrues på, er nok utopi. Greit at det er bra sammenskrudde biler, men litt må man uansett regne med, og jo eldre bilen er, jo mer er det å skru på. uansett:) Når det gjelder priser på og900, er jeg den eneste jeg kjenner som har solgt en bra og900 på veldig lenge, og prisen endte ikke på mer enn 112500, så selvom mange mener at dette er klassikere, stiger i verdi osv, bør du ta det med en klype salt. Saab har tross alt ikke SÅ mange fans rundtomkring:)
mvh oddi
Nei regnet ikke med at det skulle bli NULL skruing. Har ikke NULL peiling heller, men ville nok trengt litt hjelp. Litt kan man klare. Og jeg er jo ute etter å lære litt selv. OG finner nok noen i denne klubben som kan hjelpe meg litt

.
Og har forøverig gode kontakter i bilbransjen her i byen. Omgås dem jo daglig på jobb så det hjelper jo litt.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
-
Kongpetrus
- 2.0 bar

- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
Legg inn
av Kongpetrus » 05 mai 2007, 21:18
No comments......

Sist redigert av
Kongpetrus den 05 mai 2007, 21:46, redigert 2 ganger totalt.
Petter D. N300
************
SAAB (Suveren Artig Annerledes Bil)
Bilene mine
-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 05 mai 2007, 21:34
Turbo Kenneth n387 skrev:Puff skrev:Turbo Kenneth n387 skrev:Må vel nesten si og900 jeg,siden jeg jeg skal hente meg en og900 aero cab i mårra

.Herregud kor e gle me

.
Mvh Kenneth.
En rød en??? Møtte en her en dag i molde,den såg vertfall ganske pen ut

Det er nok ikke rød,men grønn.Det er bilen til Øyvind Sæther jeg har kjøpt.Den røde kan være gammle bilen til oddi her på forumet,den havnet på sunndalen.
Fikk se bilder med Roar,dæven,den såg pen ut!!! Må ta de en tur inn i fjorn så vi får se nærmere på den!!
2003 Saab 9-5 2.0t
-
knut N458
- 1.2 bar

- Innlegg: 298
- Registrert: 15 aug 2004, 01:00
- Sted: Bergen
Legg inn
av knut N458 » 05 mai 2007, 21:44
Gisle N163 skrev:knut skrev:OG900 selvfølgelig
Tidenes vakreste cabriolet!
Du får fortsatt fine, fullt utstyrte og billige eksemplarer fra USA.
Som denne f.eks.
http://tinyurl.com/2b6uet
Den var ikke dum den... vet ikke med de extralysene da... kler ikke helt OG900 synes jeg. Ikke at det skulle stoppet meg fra å kjøpe en
-Gisle
Fjernet ekstralysene på min

De var standard i USA. Mye tåke i California.
-
Turbo Kenneth n387
- 1,5 bar

- Innlegg: 348
- Registrert: 05 jan 2006, 23:26
- Medlemsnummer: 387
- Navn: Kenneth Holsæther
- Bil: 8 stk saab
- Sted: Eidsvåg i Romsdal
-
Kontakt:
Legg inn
av Turbo Kenneth n387 » 05 mai 2007, 23:19
Puff skrev:Turbo Kenneth n387 skrev:Puff skrev:
En rød en??? Møtte en her en dag i molde,den såg vertfall ganske pen ut

Det er nok ikke rød,men grønn.Det er bilen til Øyvind Sæther jeg har kjøpt.Den røde kan være gammle bilen til oddi her på forumet,den havnet på sunndalen.
Fikk se bilder med Roar,dæven,den såg pen ut!!! Må ta de en tur inn i fjorn så vi får se nærmere på den!!
Jeg er kjempe fornøyd med bilen ja.Har ikke fått kjørt den så mye enda.Roar skulle visst komme innover på søndag når vi kommer heim fra Trondheim.
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 06 mai 2007, 00:20
knut skrev:Gisle N163 skrev:knut skrev:OG900 selvfølgelig
Tidenes vakreste cabriolet!
Du får fortsatt fine, fullt utstyrte og billige eksemplarer fra USA.
Som denne f.eks.
http://tinyurl.com/2b6uet
Den var ikke dum den... vet ikke med de extralysene da... kler ikke helt OG900 synes jeg. Ikke at det skulle stoppet meg fra å kjøpe en
-Gisle
Fjernet ekstralysene på min

De var standard i USA. Mye tåke i California.
Har akkurat montert slike på min.. Med orginal fester, uten steinsprutdeksel.. Skal man først ha tåkelys, bør det være orginal..
Styrer med DAB og AUX