Åpen dumpventil på 2.0L Turbo 16V

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Hansi N624
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 98
Registrert: 03 feb 2006, 21:19
Sted: Drammen (Trondheim for øyeblikket)

Legg inn av Hansi N624 » 08 apr 2006, 15:48

Saab900STCR skrev: Då släpper du fortsatt ut luft som lmm har get besked till hjernen om.
Dessutom är inte lmm kalibrerad för att beräkna trycksatt luft.
Dumpen havner jo før lmm så den vil jo slippe ut luft før den blir målt så det burde fungere fint ville jeg tro. Det er mulig å få lagd chip som gjør at lmm fungerer med trykksatt luft

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 08 apr 2006, 15:50

Saab900STCR skrev:
Datapaal N526 skrev:ER det noen som har prøvd å montere lmm etter turbo da? får litt lyst til å prøve.. da kan jeg jo kjøre med åpen dump:D
Då släpper du fortsatt ut luft som lmm har get besked till hjernen om.
Dessutom är inte lmm kalibrerad för att beräkna trycksatt luft.
Ska du på död å liv ha öppen dump, bygg megasquirt på bilen din.
Eller spar pengar och köp en Ng900.
Eller evt bygg om til Trionic.

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 08 apr 2006, 15:52

Hansi N624 skrev:
Saab900STCR skrev: Då släpper du fortsatt ut luft som lmm har get besked till hjernen om.
Dessutom är inte lmm kalibrerad för att beräkna trycksatt luft.
Dumpen havner jo før lmm så den vil jo slippe ut luft før den blir målt så det burde fungere fint ville jeg tro. Det er mulig å få lagd chip som gjør at lmm fungerer med trykksatt luft
Då är det bara att gå igång med det projektet då! :)

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
kevin86
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 306
Registrert: 25 mar 2006, 15:31
Medlemsnummer: N659
Navn: kevin Utsi
Bil: Saab 95 Vector
Kontakt:

Legg inn av kevin86 » 08 apr 2006, 17:53

Saab900STCR skrev:
Datapaal N526 skrev:ER det noen som har prøvd å montere lmm etter turbo da? får litt lyst til å prøve.. da kan jeg jo kjøre med åpen dump:D
Då släpper du fortsatt ut luft som lmm har get besked till hjernen om.
Dessutom är inte lmm kalibrerad för att beräkna trycksatt luft.
Ska du på död å liv ha öppen dump, bygg megasquirt på bilen din.
Eller spar pengar och köp en Ng900.

Mvh Anders
bygg megasquirt
Hva er det? Hørtes bra ut=)
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 08 apr 2006, 18:54

Megasquirt?
Använd søk-funktionen på forumet.

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar