Ladetrykk!
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 31 mar 2007, 00:40
Ladetrykk!
Hva er orginalt ladetrykk på 900 turbo 8v? min lader på 0,4. tror det er lekkasje i en slange eller no....
Saab 900 turbo T8, 1984modell!
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Ladetrykk!
0,4-0,45 er vel grunnladetrykk. Den skal lade ca 0,7-0,8 (husker ikke helt nøyaktig) Sjekk sikringen til APCen. Og selvfølgelig sjekk slangeneNightrider88 skrev:Hva er orginalt ladetrykk på 900 turbo 8v? min lader på 0,4. tror det er lekkasje i en slange eller no....

-
- Innlegg: 18
- Registrert: 31 mar 2007, 00:40
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 31 mar 2007, 00:40
Ladetrykk!
hehe. karer! tror jeg har funnet feilen på problemet mitt. sikringa til apc`n er hel. men hele apc`n lå i en stor dam med vann under baksetet! er vel ny apc som må til her vel? hva er det releet ved siden av apc`n? som er festa under setet der?
Saab 900 turbo T8, 1984modell!
Det releet er til og hold lysest(interiør) på i sånn ca 20 sec etter du har lukket døren.. mit relee gikk gaiken etter det ble drukna i vann, så jeg bare røska det vekk og nå har jeg vanelige lys..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Hm? Mange her som har timing på innerbelysningen?Datapaal N526 skrev:Det releet er til og hold lysest(interiør) på i sånn ca 20 sec etter du har lukket døren.. mit relee gikk gaiken etter det ble drukna i vann, så jeg bare røska det vekk og nå har jeg vanelige lys..

- saabanders
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Sogn& Fj.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Vel jeg hadde det garantert ikke på min -88 900i. Og Eliah sin -89 900i (opprinnelig) har det heller ikke. Og jeg vet om ihvertfall et par aeroer som heller ikke har dette. Men om dere sier det så 
Dersom det releet ryker da? Fungerer lyset bare som vanlig? For da har kanskje dette releet røket på de bilene jeg har sett

Dersom det releet ryker da? Fungerer lyset bare som vanlig? For da har kanskje dette releet røket på de bilene jeg har sett

-
- Innlegg: 18
- Registrert: 31 mar 2007, 00:40
Men litt "back to topic". Har sjekka bilen litt nå og den har begynt å lade mindre enn den gjorde før. nå lader den kun 0,35bar. Og det lukter svidd olje ved turboen og det er litt olje i intercooler-slangene. Er vel turboen som vil snart takke for seg selv?Men det ryker ikke svart av bilen...syns d er litt rart. Noen som har peil? Jeg VIL ha ladetrykk!
Saab 900 turbo T8, 1984modell!
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Du kunne jo sjekket GLT (grunnladetrykket) ditt først, så du ihvertfall har kontrollen på det.
Ta ut sikringen til APC (nummer 10?), eller dra ut kontakten til MV (magnetventil) over radiatoren. Så kjører du en liten tur, og ser hvor mye den lader! Nå skal den egentlig lade 0,4-0,45. Om den ikke gjør det, mye GLT justeres. Dette gjør du på wastegate-staget på turboen. Kortere stag = høyere GLT. Bare pass på så du ikke vrir hele staget, dvs den delen som går inn i WGen. En viss fare for dette dersom det har rustet litt. Det ordner du med litt rustløser og en tang til å holde igjen med.
Ta ut sikringen til APC (nummer 10?), eller dra ut kontakten til MV (magnetventil) over radiatoren. Så kjører du en liten tur, og ser hvor mye den lader! Nå skal den egentlig lade 0,4-0,45. Om den ikke gjør det, mye GLT justeres. Dette gjør du på wastegate-staget på turboen. Kortere stag = høyere GLT. Bare pass på så du ikke vrir hele staget, dvs den delen som går inn i WGen. En viss fare for dette dersom det har rustet litt. Det ordner du med litt rustløser og en tang til å holde igjen med.