Ser at på STCS så skrives det mot "back-ventiler" i forbindelse med div. ting, men hvilken funksjon har de egentlig??
olewa
"back-ventiler" hva er det ?
Moderator: Moderatorer
"back-ventiler" hva er det ?
93B. -59 mod.
Sonett III, 72 mod.
Volvo XC 60, 10 mod.
Sonett III, 72 mod.
Volvo XC 60, 10 mod.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Om du er i tvil om den bør skiftes, kan du blåse i den. Den skal være tett en vei, og åpen andre veien. Tror du vil merke det om den ikke fungerer. Hvor vanlig det er at disse må skiftes vet jeg ikke, men tror ikke det er veldig vanlig (?)olewa skrev:Men har de lett for å tette seg igjen ? det virker som om noen tar og skifter dem..
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Spørs hvilken og til hvilken bil du mener. På gamle 900er så er det lett at den ventilen som sitter ved ventilkåpa på slangen til veivhusventilasjonen slipper igjennom begge veier. Men det finnes jo slike ventiler så mange steder, på bensinslanger, div vacuumslanger til bremsekraftforsterker, EVAP, veivhusventilasjon osv...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan