Jeg har tatt i en skiftnøkkel før, og lurer derfor om det går greit å bytte turbo selv? Min har vel gått 215k nå, så det var vel på tide... Koster skjorta på verksted og har lyst til å spare en slump penger. Fungerer turboen fra Speedparts bra?
I den forbindelse, er noen som har noen tips? Har en Haynes-bok som virker allright å bruke. Noen med erfaringer rundt dette dette?
Setter stor pris på svar..
Hilsen Lars-Jørgen
Fredrikstad
Bytte av turbo, 9-5 2000 mod 2.0l
Moderator: Moderatorer
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å skifte turboen hvis den ikke har stor vertikal slakk eller at du har blårøyk som kan knyttes til turboen.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048