Kan noen fortelle meg om motortypene, og styresystemene for disse. F.eks: kan jeg benytte Trionic på langmotor fra 91/92? Hvorfor? Hvorfor ikke? Hva må til for å tilpasse styresystemet i tilfelle?
Kanskje noen kan lage en liste over modellutvalget, og hva som går om hverandre, og hva som eventuelt må tilpasses/byttes.
Sikkert mange med masse kunnskap om dette, og sikkert noen med en link event.
Motortyper 9000
Moderator: Moderatorer
- olenr11
- 0.7 bar
- Innlegg: 117
- Registrert: 14 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 11
- Navn: Ole Jørgen Bruun Edvardsen
- Bil: 9000Cs 2,3 T
- Sted: Hamardistriktet
Motortyper 9000
9-5, 9000 2,3T
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
La inn litt info i FAQ: viewtopic.php?p=114866#114866
Du kan godt montere Trionic på M91-92 men da må du enten skaffe deg dette fra en M93 2.3t (Trionic 5.2) som er bolt on, eller fra en M94-(Trionic5.5) men skal du benytte denne så må du montere 58x-hjul og veivakselgiver noe som krever litt sveising av fester.
Du må selvfølgelig også skaffe deg skjema da ledningsnettene ikke er like pluss at du må skaffe deg passende programvare for den motoren du skal montere dette på.
Du kan godt montere Trionic på M91-92 men da må du enten skaffe deg dette fra en M93 2.3t (Trionic 5.2) som er bolt on, eller fra en M94-(Trionic5.5) men skal du benytte denne så må du montere 58x-hjul og veivakselgiver noe som krever litt sveising av fester.
Du må selvfølgelig også skaffe deg skjema da ledningsnettene ikke er like pluss at du må skaffe deg passende programvare for den motoren du skal montere dette på.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det er en prosjekttråd på STCS der det monteres veiv med 58x-hjul i en B202, og borres hull i blokka for sensoren.
Gjør du som Tor sier og lager fester så må de være så solide at de ikke vibrerer. Jeg har hatt det problemet på en gammel 900, vibrasjonene gjorde at boksen ikke klarte å plukke ut signalet fra støyen rundt 3000 o/min, så jeg måtte lage nytt feste.
Gjør du som Tor sier og lager fester så må de være så solide at de ikke vibrerer. Jeg har hatt det problemet på en gammel 900, vibrasjonene gjorde at boksen ikke klarte å plukke ut signalet fra støyen rundt 3000 o/min, så jeg måtte lage nytt feste.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan