Som folk på landstreffet kunne få med seg, så rakk jeg ikke å få presset på sidene på front og bakfangeren av typen Airflow.
Airflow-en er original plast med delenr og hele pakka, men det er såppass stivt at når man presser på den siste siden, så spretter den andre av skinna igjen. Er det da enklest å liste opp listene på bilen, og evt holderen på hver side i plasten, eller er det noen andre som har et lurt forslag her? Da jeg monterte dette av den siste delebilen min, så var ikke holderne på sidene brukt, det var kun skrudd inn i skjermbuene. Jeg hadde håpet å unngå å skru for mye akkurat der pga all rusten som vil komme da...
Montering av Airflow og900
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Montering av Airflow og900
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Re: Montering av Airflow og900
Skrue fra innsiden av skjermen og ut?
-
- Overload!!!
- Kontakt:
Jeg er ikke helt sikker på hvordan du mener her, men vil prøve å skru minst mulig pga at da kommer rusten lettere tilbake (og setter seg godt). Siden fangerne er festet med 8 skruer foran og bak, så sitter fangeren storfint på, det er bare "å henge på sidene litt pent" som er problemetSurbotaab N369 skrev:Skrue fra innsiden av skjermen og ut?

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
- Surbotaab N369
- Overload!!!
du mener sidene på frontfangeren som går fra fronten og bak til hjulbuene?
Det jeg gjorde var å skru skinnene fast i hverandre å borre hull (og lakke) og skru de fast fra innsiden av skjemene... der spylertanken står
Det jeg gjorde var å skru skinnene fast i hverandre å borre hull (og lakke) og skru de fast fra innsiden av skjemene... der spylertanken står

-
- Overload!!!
- Kontakt:
Ja, akkurat de!Surbotaab N369 skrev:du mener sidene på frontfangeren som går fra fronten og bak til hjulbuene?

Og du er ikke plaget med rustangrep i de "nyborrede" hullene hvor spylertanken er?Surbotaab N369 skrev:Det jeg gjorde var å skru skinnene fast i hverandre å borre hull (og lakke) og skru de fast fra innsiden av skjemene... der spylertanken står
- Surbotaab N369
- Overload!!!
Akkuratt like masse som alle andre karroserihull med en skrue imellom...Andreas N1194 skrev: Og du er ikke plaget med rustangrep i de "nyborrede" hullene hvor spylertanken er?
ruster ikke om du legger i lakk, kobberpasta ol....