ledningsnett

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

ledningsnett

Legg inn av Jørgen N237 » 07 okt 2004, 20:38

hei..

er det samme ledningsnett på 900 i 16v og 900 T16? Snakk om en 93 modell i16v.. Hvilke modeller motor passer eventuelt uten å modifisere ledningsnett??

MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

B.Elle N126
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 397
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 126
Navn: Børge Elle
Sted: Oslo

Legg inn av B.Elle N126 » 07 okt 2004, 21:24

Er ikke samme ledningsnett. beste tips er om du finner en nyere T16 å sette i, men tror du skal være heldig om du finner noe som passer rett på ...
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 07 okt 2004, 21:30

No er eg over i synsemodus, men finn du ein seint T16-motor (altså M91-M93/4) er nok det det enklaste. Den enklaste er nok å få taki ein med Bosch-system. I beste fall kjem du nok unna med å legge til det som er unikt for turbo, som APC-system osb. Men el.arbeid vert det samma kva motor du kjøper.

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

el

Legg inn av Petter 900 T » 08 okt 2004, 07:25

eller sett inn 2.2 Bosch med en T 16, katalysator monterer du før eu...

dette finner du over alt.
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 11 okt 2004, 09:18

belle skrev:Er ikke samme ledningsnett. beste tips er om du finner en nyere T16 å sette i, men tror du skal være heldig om du finner noe som passer rett på ...
Øh, hva er forskjellen?? LH nettene er ikke de like da?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

lh

Legg inn av Petter 900 T » 11 okt 2004, 09:29

dette er det mange som har bedre peil på enn meg. 8)

Men, trodde 2.2 var frem til 88, 2.4 etter.

2,4 har vel lambda-styring i tillegg?( pga. katalysator)

Vet usa-modeller og ruby/spesial har lambda separat. i alle fall på T8
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 11 okt 2004, 10:22

Forskjellen på 2.2 og 2.4 er vel at 2.4 har meir minne i ECU-en.
Meinar på at du fikk lambdasonde på LH 2.2 også, om bilen har kat.
Ruby vart kun levert som 16V, trur faktisk den kun vart levert med Lucas-innsprut.

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Legg inn av skilpaddaN287 » 11 okt 2004, 14:57

Du kan bruke innsprut med ledningsnett fra en hvilken som helst T16 til og med lucas(også fra 900s LTT). Vær dog obs på at på min `86 aero(LH2.2) er det ikke lagt opp ledninger fra LH-boksen til lambdasonden. Det må derfor kobles noen ledninger til kontakten til LH-boksen som kan legges framover til tilkoblingspunktet for lambdasonden( på `91 er dette på høyre innerskjerm under koblingsboksen for +kabelen fra batteriet)
LH 2.2 har uttak både for lambdasonde og tomgangsregulator(AIC) Det er jo begge deler på USA modellene pga kat. og AC
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Svar