Er ny på forumet her, men trenger litt hjelp. Setter utrolig pris på om det er noen som kan hjelpe meg med evt tips eller noe.
Kjøpte før jul en Saab 9-5 1999 modell. Gått 221000, ganske strøken, men måtte koste på den litt. Fikk den for 48500 kr, så trodde jeg hadde gjort et kupp. Turbo skiftet ifjor.
Så nå for 2 uker siden, så fikk jeg noe panking i motoren. Kjørte omtrent 8 mil etter det, pga måtte på jobb, men stått etter det. Idag fikk jeg beskjed på et motorverksted, at det var nesten 100% sikkerhet at det var rådebank. Dem skulle ta åpne å se på det hva og evt hvor mye som var ødelagt og måtte skifte, men dem regnet med ihv 30000 kr å fikse.
Er det noen som vet om det er noen andre muligheter som er like bra men som koster litt mindre? Sjekket i Sverige, og massevis av bruktmotorer der til under 10000 svenske kroner som har gått fra ca 130000 og oppover. Eller finnes det noen steder i Sverige som kan ta overhale den motoren jeg har for omtrent det samme? Betaler for at det skal bli ordtlig gjort, men får jeg det for godt under 30000 kr, så er jeg selvsagt intr i det.
Har ikke så mye peiling på bil, omtrent som blomster.

Så alle tips og all hjelp mottas med takk. Setter stor pris på all hjelp.
På forhånd tusen takk.
mvh
Rune