som topic sier: hva er kompresjonsforholdet i en B-202i motor... (DVS uten turbo, men en 16V innsprut-motor...)
og et lite tillegs spm: hva er stempel-høyden for en B-201 motor uten turbo, og hva er stempelhøyden for en B-202 motor uten turbo...
tenker da på høyden fra krysspinnen til toppen av stempelet....
hva er kompresjonen i en B-202i ??
Moderator: Moderatorer
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
okay...
takker for innspill her
men at 8V (B-201) motorer med forgasser eller insprut har 9,5-1 i kompresjon vet jeg...
at B-202 (16V) med insprut låg såpass høyt viste jeg ikke.. så hvis noen har en haynes-bok eller noe annet matreèll som det står fakta i så hadde dette vært fint om noen kan bekrefte dette...
grunnen til at jeg spør om dette er at jeg kansje har ei B-202 blokk på hånd (eller hva tore?) som jeg kunne tenke meg og sette 8V stempler i (hvis dette har noen hensikt da...) for og så bruke denne i bilcross... (seff er det da holdt av en tur til deg tore
)
så derfor er hadde det vært veldig fint om noen som hadde sittet med info om dette kunne gitt meg litt info om dette...
for den orignale ideèn min var og sette kanske sette denne motoren (dvs en 16V turbo) i "ræva" på ett gammelt prosjekt jeg har ståendes
, men jeg tror det blir for ille med 175KH, 273NM og ca 6-700 kg inkl fører
)
takker for innspill her

men at 8V (B-201) motorer med forgasser eller insprut har 9,5-1 i kompresjon vet jeg...
at B-202 (16V) med insprut låg såpass høyt viste jeg ikke.. så hvis noen har en haynes-bok eller noe annet matreèll som det står fakta i så hadde dette vært fint om noen kan bekrefte dette...
grunnen til at jeg spør om dette er at jeg kansje har ei B-202 blokk på hånd (eller hva tore?) som jeg kunne tenke meg og sette 8V stempler i (hvis dette har noen hensikt da...) for og så bruke denne i bilcross... (seff er det da holdt av en tur til deg tore

så derfor er hadde det vært veldig fint om noen som hadde sittet med info om dette kunne gitt meg litt info om dette...
for den orignale ideèn min var og sette kanske sette denne motoren (dvs en 16V turbo) i "ræva" på ett gammelt prosjekt jeg har ståendes



Det blir digg:D da kan du bokstavelig talt lette:D
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt: