Noen som har erfaring med PPC på 9-3 turbo 2000-?
Har PPC noen bakdeler i forhold til old-school chiptrim?
Hva er forskjellen på en aero og en vanlig turbomotor på disse bilene? Tåler motoren effektøkningen? Med PPC boksen skulle man vel også unngå eventuelle problemer med forsikring etc hvis en skulle være "uheldig"?
Ble mange sprøsmål og jeg greier ikke vente i mange uker på å få mitt STCN abbonement operativt.
PPC / Chiptrim
Moderator: Moderatorer
- oyvinto N660
- 0.7 bar
- Innlegg: 147
- Registrert: 27 apr 2006, 13:40
- Sted: Oslo/Fenstad
PPC / Chiptrim
03 Carrera 4S
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)

- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Du er sikker på at det er T7 motorstyring i Saab'en din?
Motoren vil fint klare trimmen, men klutsjen din vil nok bli fortere slitt.
Fordelen med PPC trim er vel at du gjør ikke noe fysisk inngrep på bilen.
Du bare omprogrammerer den orginale boksen. Noe du kan gjøre frem og tilbake som du selv vil (evt ettersom tekniske kontroller
).
Men som med all anna chipping, så må du melde inn dette så det står riktig oppgitt effekt i vognkortet ditt, OM du skulle være så uheldig og bli involvert i en kræsj. (For man vet jo aldri hvor langt ett forsikringsselskap er villige til å gå for at de har muligheten til å slippe kostnadene.)
Motoren vil fint klare trimmen, men klutsjen din vil nok bli fortere slitt.
Fordelen med PPC trim er vel at du gjør ikke noe fysisk inngrep på bilen.
Du bare omprogrammerer den orginale boksen. Noe du kan gjøre frem og tilbake som du selv vil (evt ettersom tekniske kontroller

Men som med all anna chipping, så må du melde inn dette så det står riktig oppgitt effekt i vognkortet ditt, OM du skulle være så uheldig og bli involvert i en kræsj. (For man vet jo aldri hvor langt ett forsikringsselskap er villige til å gå for at de har muligheten til å slippe kostnadene.)
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- oyvinto N660
- 0.7 bar
- Innlegg: 147
- Registrert: 27 apr 2006, 13:40
- Sted: Oslo/Fenstad
Vet ikke, men leste det funka på 9-3 2000 og nyere.matrox skrev:Du er sikker på at det er T7 motorstyring i Saab'en din?
Stemmer det at det er nøyaktig den samme motoren i de med f.eks. 185 og de med 210 HK. I såfall skulle man vel ikke bekymre seg for motoren.matrox skrev: Motoren vil fint klare trimmen, men klutsjen din vil nok bli fortere slitt.
Det hørtes dyrt ut. ?matrox skrev: Men som med all anna chipping, så må du melde inn dette så det står riktig oppgitt effekt i vognkortet ditt, OM du skulle være så uheldig og bli involvert i en kræsj. (For man vet jo aldri hvor langt ett forsikringsselskap er villige til å gå for at de har muligheten til å slippe kostnadene.)
03 Carrera 4S
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)

- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund