Dysen på innsuget

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Dysen på innsuget

Legg inn av Ottar N398 » 25 jun 2006, 17:39

Kan det stemme at denne dyse saken på innsuget er en dyse som slår inn når det blir et visst trykk i innsuget? Jeg lurer litt på om den ikke funker fordi motoren nekter og lade over o,8 BAR både med dysa plugga inn og uten :roll: Sjønner meg liksom ikke helt på det greiene der :? Og det hadde vert fint med litt hjelp 8)
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 25 jun 2006, 17:44

har du bilde eller nærmere forklaring. Her forsto jeg desverre ikke mye. Du snakker ikke om noe kaldstart dyse?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 25 jun 2006, 17:47

Tenker det er kaldstartdysa jeg :D
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 25 jun 2006, 17:58

Er det kardtstart dysa du mener (på spjeldhuset?). Så er denne bare for å gi litt ekstra bensin når du har kald motor og skal starte.

Så du vil lade mer. Fornuftig :wink: ! Har du APC? Så stiller du opp trykket via denne. Eller så får du kjøpe deg blåkran som de gææærne gutta kjører med :twisted: hehe
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 26 jun 2006, 14:46

Vel alt gikk beklageligvis litt kjapt i går og jeg rota litt på feil sted i hukommelsen da jeg fikk den fantastiske ideen om at det kunne vere denne dysa som var på tur :lol:
Saken er det at GTL ligger på ca 0,4 og det fører til at turboen lader 0,8 Fulltrykk Vet at det er for høyt egentlig men har hatt oppe APC boksen og skruen er ikke flytta :?
Dette ladetrykket funker kjempe på 1-3 gir men når jeg gir på i 4 og femte så senker den trykke til GLT og lar det stige igjen. Kan virke som om den har problemer med fulltrykk i mer enn ca 2 sek :?. Det som er rarest er at motoren ikke gir fra seg noen som helst banke lyder :roll:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 26 jun 2006, 14:54

0,8 bar e vel originalt på T8.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Svar