Hvilken dekkdimensjon på 19"
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 70
- Registrert: 05 apr 2007, 09:34
Hvilken dekkdimensjon på 19"
Hei!
Har nettopp bestillt meg 8x19" MAK Blade fra Speedparts, og lurer på om noen har erfaring med hvilken dekkdimensjon som funker best på en og9-3?
Har nettopp bestillt meg 8x19" MAK Blade fra Speedparts, og lurer på om noen har erfaring med hvilken dekkdimensjon som funker best på en og9-3?
9-5 2,0t SE 1999
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
På den gule så har vi 235/35-19 Funker fint det men vi har jo ikke akkurat standard understell og strengt tatt så blir vel rulleomkretsen litt i høyeste laget i forhold til orginal vel??
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Hvilken dimmensjon som blir innenfor lovens grenser kan du sjekke her. Bare velg orginal dimmensjon og ny dimmensjon, så regner den ut og forteller deg om det er riktig!
Husk at det er en fordel å være innenfor disse kravene uansett, siden feil diameter går ut over både kjøreegenskaper og gir feilvisning på speedometer.
Husk at det er en fordel å være innenfor disse kravene uansett, siden feil diameter går ut over både kjøreegenskaper og gir feilvisning på speedometer.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Når jeg hadde denne med meg på vårmønstringen var det montert 19' på den, med 35-profil.
Det hadde tatt borti hjulbuen og laget merke.
Altså, ikke 35-profil.
Det hadde tatt borti hjulbuen og laget merke.

Altså, ikke 35-profil.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
225/35x19 finnes, og det passer litt bedre til rulleomkretsen. Tror du skal være bra heldig med innpresset for å få plass til 8" brede felger på din bil. Jeg har 235/35 på min 9-5 og det er litt smale dekk til 8x19 felgene. River litt plast i de verste humpene også.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Jeg glemte å si at disse felgene kommer fra en ng900 turbo, senket og jævlig.
Det er riper ytterst i dekkene etter hjulbuen. 
Jeg var litt trøtt i når jeg skrev det forrige innlegget.


Jeg var litt trøtt i når jeg skrev det forrige innlegget.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
På NG900 er innpressen det viktigste for å unngå subbing, Bent og Ole har kontroll på dette. Jeg kjører med 35mm senk og 235/35 -19. Subber kun dersom noen forviller seg inn i baksetet, og dermed har jeg en fin unnskyldning for å unngå "dødvekt"
Men speedometeret viser litt i minste laget, som Utengen er inne på.
Kjørte med 215/35 -19 i fjor, da viste meteret riktig. Men ser bedre ut med 235

Kjørte med 215/35 -19 i fjor, da viste meteret riktig. Men ser bedre ut med 235

Kåre
9-3 Turbo X
9-3 SS Steg 5 - solgt
NG900 viggen - solgt
9-3 Turbo X
9-3 SS Steg 5 - solgt
NG900 viggen - solgt
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 70
- Registrert: 05 apr 2007, 09:34
Takker for alle svar!EdHunter N815 skrev:Jeg har god tro på at akkurat Speedparts har relativt bra peiling på dette!
Ja ringte SpeedParts og de sa at 235/35-19 (felg ET45) funket bra, og at det ikke skulle subbe uten senk. Ved senk bør man modde litt bak (vinkelsliper på en kant). Lurer litt på Eibach-fjærer. Noen tips? Vil gjerne beholde så mye komfort så mulig.
Ellers noen som vet hvor man kan få tak i det spoilersettet som står orginalt på siste års (2002) Og9-3? Synes det er diskret og pent
9-5 2,0t SE 1999
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 70
- Registrert: 05 apr 2007, 09:34