Hei!
Hvor kan jeg koble meg på hvis jeg ønsker å ha en turbotrykksmåler inne i kupeèn på en LTT ?
Veit dette ligger klart på fulltrykkerene og lurer derfor på om det finnes noe lignende på min. Evt. Hvor det er lurt/lettest å gå gjennom torpedoveggen hvis dette ikke ligger klart.
Turbotrykksmåler på 9000 ltt
Moderator: Moderatorer
- Fredrik N707
- 0.7 bar
- Innlegg: 104
- Registrert: 25 jul 2006, 03:23
- Sted: Drammen
Turbotrykksmåler på 9000 ltt
M06 Saab 9-5 Vector
(x) M97 Saab 9000 Jubileum 2,0T
(x) M95 Saab 9000 2,3T
(x) M97 Saab 9000 Jubileum 2,0T
(x) M95 Saab 9000 2,3T
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Skal du dra den på "orginal" måte så tar du en slange fra innsuget (sitter en gummipropp der som du fjerner) som du drar opp i "akvariet", der finner du en ferdig gjennomføring/tapp som stikker ut, du kjenner den helt inne ved vinduspussermekanismen. Så løfter du av lokket på dashbordet og finner igjen den andre enden av gjennomføringa og tar en slange derfra til måleren.
Er det en uorginal eller orginal måler du skal sette inn?
Hvis du er en av dem som fant deg måler på SDCC under festivalen så passer disse kun M90 og 91 om du ikke bygger om lampene og kontaktene.
Er det en uorginal eller orginal måler du skal sette inn?
Hvis du er en av dem som fant deg måler på SDCC under festivalen så passer disse kun M90 og 91 om du ikke bygger om lampene og kontaktene.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Fredrik N707
- 0.7 bar
- Innlegg: 104
- Registrert: 25 jul 2006, 03:23
- Sted: Drammen
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Den er jo gjennomgående så den sitter jo akkurat på motsatt side, rett ved siden av varmeapparatpakken på venstre side. Kansje lettere å se om du tar av den luftslangen til varmeapparatet som går ut til venstre?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Er det ikke litt "kjipt" og montere turbotrykksmåler på en orginal LTT? Den lader jo vel ikke mer enn 0,4?
Om du skal chippe, eller har chippet den er det jo en annen sak
Om du skal chippe, eller har chippet den er det jo en annen sak

Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Hehe, om jeg ikke tar helt feil kjøpte jeg vel TT måler til Ole Fredrik i forbindelse med motor/lade problemene han hadde for en stund tilbake, da vi mistenkte turboen for å ikke lade i det hele tatt!
Men om ryktene er sanne blir det trim så snart økonomien tillater det?!
Men om ryktene er sanne blir det trim så snart økonomien tillater det?!

Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen