Turbotrykksmåler på 9000 ltt

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Fredrik N707
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 104
Registrert: 25 jul 2006, 03:23
Sted: Drammen

Turbotrykksmåler på 9000 ltt

Legg inn av Fredrik N707 » 16 jun 2007, 14:23

Hei!

Hvor kan jeg koble meg på hvis jeg ønsker å ha en turbotrykksmåler inne i kupeèn på en LTT ?

Veit dette ligger klart på fulltrykkerene og lurer derfor på om det finnes noe lignende på min. Evt. Hvor det er lurt/lettest å gå gjennom torpedoveggen hvis dette ikke ligger klart.
M06 Saab 9-5 Vector
(x) M97 Saab 9000 Jubileum 2,0T
(x) M95 Saab 9000 2,3T

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 16 jun 2007, 15:58

Skal du dra den på "orginal" måte så tar du en slange fra innsuget (sitter en gummipropp der som du fjerner) som du drar opp i "akvariet", der finner du en ferdig gjennomføring/tapp som stikker ut, du kjenner den helt inne ved vinduspussermekanismen. Så løfter du av lokket på dashbordet og finner igjen den andre enden av gjennomføringa og tar en slange derfra til måleren.

Er det en uorginal eller orginal måler du skal sette inn?
Hvis du er en av dem som fant deg måler på SDCC under festivalen så passer disse kun M90 og 91 om du ikke bygger om lampene og kontaktene.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Fredrik N707
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 104
Registrert: 25 jul 2006, 03:23
Sted: Drammen

Legg inn av Fredrik N707 » 16 jun 2007, 19:18

Er en speedparts turbotrykksmåler, regner med den passer ?

Fant denne tappen i akvariet, men klarte ikke lokalisere den på innsiden ettersom viftesystemet var i veien. Sånn ca hvor skal jeg se etter denne ?
M06 Saab 9-5 Vector
(x) M97 Saab 9000 Jubileum 2,0T
(x) M95 Saab 9000 2,3T

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 16 jun 2007, 21:47

Den er jo gjennomgående så den sitter jo akkurat på motsatt side, rett ved siden av varmeapparatpakken på venstre side. Kansje lettere å se om du tar av den luftslangen til varmeapparatet som går ut til venstre?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 09 jul 2007, 15:26

dette skal vi klare sammen ole fredrik :) fant tappen på min sist jeg hadde av dashbord-lokket, så jeg vet nøyaktig hvor det skal penetreres ;)
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Legg inn av Pasient N657 » 09 jul 2007, 21:28

Er det ikke litt "kjipt" og montere turbotrykksmåler på en orginal LTT? Den lader jo vel ikke mer enn 0,4?

Om du skal chippe, eller har chippet den er det jo en annen sak :P
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 09 jul 2007, 22:29

Hehe, om jeg ikke tar helt feil kjøpte jeg vel TT måler til Ole Fredrik i forbindelse med motor/lade problemene han hadde for en stund tilbake, da vi mistenkte turboen for å ikke lade i det hele tatt!

Men om ryktene er sanne blir det trim så snart økonomien tillater det?! :D
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 03 sep 2007, 16:49

kan jo legge til at denne bilen blei en fulltrykker i går, så nå er det jo litt gøy med turbotrykksmåler! skal monter etterpå, om han fredrik får rævva si ned hit ;)
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Svar