Bilen jeg nå har sett meg ut et er mørk blå M96 9000 CS LTT.
Bilen har rulla 156 000, og motoren har gått 140 000. Motoren og masse deler er byttet av en som har vært verkstedsmester på SAAB i 15 år. Så arbeidet burde jo være godt utført.
Han sier selv at bilen er teknisk strøken, og at motoren er helt tett, og fri for alt som måtte være av lekkasjer.
Bilen er ganske slitt i lakken, mye steinsprang og sånt. Interiøret er av grått stoff og ganske så kjedelig. Bilen i seg selv er en ganske kjip 9000. Den har blant annet ikke takluke, men har resten av utstyret man forventer i en 9000. El vinduer, el speil, setevarmere, servo, abs, airbag, alarm, sentrallås undt zu weiter.
Jeg har vært og tatt bilen i nærmere øyesyn, og det eneste jeg fant av rust var litt overflate rust mellom døra og framskjermen foran, og noe på passasjerdøra, i kanten. Ikke noe alvorlig, bare litt overflate rust.
Jeg skal og prøvekjøre den i dag, og om jeg liker bilen og ikke finner noen feil, så skal jeg få naf-test på den, og om den er positiv, kjøper jeg bilen.
MEN!
Hva burde jeg se etter? Hva er de mest vanlige feilene på m96 9000? Noen som har noen tips angående dette?
Btw, bilen er jo en lavtrykksturbo. Det er ganske enkelt og chippe disse opp til en ca 180-190 hk? Og hva tåler drivverket? Jeg vet girkassene til saab ikke er noe og rope hurra for, men hvor mye tåler de?
Bilen går foresten for 50 000.
Takker for svar