Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
KarsteN536
- 2.0 bar

- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
-
Kontakt:
Legg inn
av KarsteN536 » 21 jun 2007, 12:15
Iflg mekanikeren min så fikk han ikke skiftet dempere foran fordi mutrene var rustet fast i fjærbeina. Jeg skal kjøpe nye og prøve meg igjen på å bytte.
Er det best å kjøpe dette brukt eller nytt?
Hvilke deler skal jeg bestiller?

-
aero01
- 0.7 bar

- Innlegg: 139
- Registrert: 02 aug 2005, 01:00
- Sted: Klæbu
Legg inn
av aero01 » 21 jun 2007, 22:20
Det er mest sansynlig den som står rett ovenfor demperen på det bildet der det er snakk om.
Men hvis det er rustet mye på fjærbeina spørs det om du ikke må/bør skifte fjærbeina også, dem kan gå av akkurat der gjengene slutter... det er ikke noe særlig.
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 21 jun 2007, 23:19
En stor dose med rustløser, skrustikke og ei STOR rørtang og masse krefter bør gjøre susen! Er sikkert mutra som fester demperen i fjærbeinet som sitter godt. Har byttet på min og BE_Foto sin og så egentlig like håpløst ut begge gangene, men er bare å få løsna de litt så slipper de

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 22 jun 2007, 01:38
Skrustikke er et must! Jeg brukte en stor skiftenøkkel og en storhammer til og slå den løs
Men hvilken mekaniker bruker du da? Gir han opp ganske lett eller

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt