Fastrustet fjærbein framme på OG9-3

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
KarsteN536
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 673
Registrert: 13 aug 2005, 01:00
Sted: Bergen
Kontakt:

Fastrustet fjærbein framme på OG9-3

Legg inn av KarsteN536 » 21 jun 2007, 12:15

Iflg mekanikeren min så fikk han ikke skiftet dempere foran fordi mutrene var rustet fast i fjærbeina. Jeg skal kjøpe nye og prøve meg igjen på å bytte.

Er det best å kjøpe dette brukt eller nytt?

Hvilke deler skal jeg bestiller?

Bilde

Brukeravatar
aero01
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 139
Registrert: 02 aug 2005, 01:00
Sted: Klæbu

Legg inn av aero01 » 21 jun 2007, 22:20

Det er mest sansynlig den som står rett ovenfor demperen på det bildet der det er snakk om.
Men hvis det er rustet mye på fjærbeina spørs det om du ikke må/bør skifte fjærbeina også, dem kan gå av akkurat der gjengene slutter... det er ikke noe særlig.

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 21 jun 2007, 23:19

En stor dose med rustløser, skrustikke og ei STOR rørtang og masse krefter bør gjøre susen! Er sikkert mutra som fester demperen i fjærbeinet som sitter godt. Har byttet på min og BE_Foto sin og så egentlig like håpløst ut begge gangene, men er bare å få løsna de litt så slipper de :wink:
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 22 jun 2007, 01:38

Skrustikke er et must! Jeg brukte en stor skiftenøkkel og en storhammer til og slå den løs :lol:

Men hvilken mekaniker bruker du da? Gir han opp ganske lett eller :wink:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Svar