Jeg hiver meg i bilen og kommer meg så vidt hjem og dytter bilen i garasjen.
Jeg åpner dekselet til bensinpumpen og ser noe som jeg skal ta bilde av og legge ut her: en skikkelig dam med bensin omgitt av noe som ser ut til å være et gammelt forsøk på å tette pumpen med silikon.
Pumpen må byttes. Men hvilken pumpe trenger jeg? Så at de hadde en del forskjellige på biltema rundt 4-500, og mekonomen har en til 1300. Regner med det er en enkel sak å bytte?
Hvordan får jeg den ut? Så bare en liten torx-skrue mellom "pressure"-slangen og returslangen...
I tillegg så jeg at det hadde dryppet bensin fra et sted under motoren, altså under fra framvognen et sted. Hvor kan dette være og hva er sammenhengen med pumpelekkasjen?
Hva er forskjellen på turbobensinpumpe og vanlig (det var nemlig en til turbomodeller)?

Har nå sett nærmere på saken. Det mangler en tapp, en slags mothake på den slangen merket pressure. Så den blir trykket helt opp av hullet og bensinen spruter ut. Kan man bare bytte den gule plastdelen? Er det samme pumpe på alle 900i 88-93 inkludert 2.1 literen?
Den fremre bensinlekkasjen viser seg å være servoolje, igjen! Det lekker i overgangen mellom pumpens trykkside og det påfølgende røret som jeg byttet i februar! Hva kan være grunnen?