Sveising p? greinr?r
Moderator: Moderatorer
Sveising på greinrør
Hei! Eg har eit geinrør frå T8 med ei sprekk i,den er ca 7cm lang. Tenke derfor om eg kan få sveisa denne igjen på noko vis. Har høyrt mykje forskjellig om å sveise i støypegods. Nokon som har peiling?
Saab 9-5 Vector Sport M05
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Jeg har også en T8 med sveiset grenrør. Det er forjævlig stygt sveiset (med pinne, ser det ut til), men selve sveisen virker tett.
Ikke sveis lenge av gangen. Da vil jernet vri seg av varmen, og da får du det aldri tett rundt pakningene igjen. Det har skjedde med min, og jeg sliter med lekkasje tross nye pakninger.
Få høre hvordan det går hvis du sveiser!
Ikke sveis lenge av gangen. Da vil jernet vri seg av varmen, og da får du det aldri tett rundt pakningene igjen. Det har skjedde med min, og jeg sliter med lekkasje tross nye pakninger.
Få høre hvordan det går hvis du sveiser!
Petter
N261
2001 9-5 2.0T
N261
2001 9-5 2.0T
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Du seier noko, men skadar det å prøve sjølv, kan det bli meir øydelagt. Det utstyret eg har er mig, elektrodeapparat eller gass. Kan eg bruke noko av dette?skilpadda skrev:Sveisepinner som er spesielt for støpejern er veldig dyre å kjøpe. Få en dyktig sveiser til å gjøre dette. Det kan vel ikke koste allverden.
Saab 9-5 Vector Sport M05
Sveising på støpjern er en kunst og krever erfaring etter det jeg har hørt. Hvis du sveiser feil kan det bil en sprekk ved siden av sveisen og gjøre det verre. Har sveist i støpt aluminium da sjedde dette, det vi måtte gjøre var å forvarme arbeidsstykket. Forvarming vil minske temperaturforskjellen mellom arbeidsstykket og sveisen, og minske spenningene mellom dem. Men om dett funker på støpejern vet jeg ikke.
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg