Har montert ny girkasse og clutch nå, og også byttet slavesylinder og utløselager.
Det som er problemet er at når jeg slipper clutchen så går ikke stempelet i slaven tilbake! Med andre ord er det nok av trykk på systemet til å få clutchet ut (og trykket holder seg), så det er ikke snakk om noen lekkasje som gjør at pedalen blir hengende inne. Det virker rett og slett som om fjærbladene ikke klarer å presse stempelet tilbake. Noen som har vært borti noe lignende, eller vet hva som kan være årsaken?
Problemer med clutchslave, M91 9000 2,3T
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Problemer med clutchslave, M91 9000 2,3T
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Ikke umulig... Har du sjekket slangen?
De er jo kjent for å morkne opp innvendig og da legger det seg gjerne gummirester i slaven
Hvordan så bremseveska ut når du lufta cluthen? Om den var svart så indikerer dette at slangen er dårlig.
Du kan også prøve å lufte "feil" vei, har opplevd at dette kan løse problemer..
De er jo kjent for å morkne opp innvendig og da legger det seg gjerne gummirester i slaven

Hvordan så bremseveska ut når du lufta cluthen? Om den var svart så indikerer dette at slangen er dårlig.
Du kan også prøve å lufte "feil" vei, har opplevd at dette kan løse problemer..
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Takker for tips Tor. Skal etterforske litt i morgen. Kan like godt bytte slangen, har ny liggende. Bremsevæsken så bra ut den, blank og fin.
Er vel neppe luft som gjør det, siden problemet er at stempelet ikke går tilbake. Ingen problemer å få clutchet, så jeg tviler på at luft/lekkasje er grunnen. Enten er det vel tett mellom hoved/slave, eller så er det noe galt med den nye slaven...
Er vel neppe luft som gjør det, siden problemet er at stempelet ikke går tilbake. Ingen problemer å få clutchet, så jeg tviler på at luft/lekkasje er grunnen. Enten er det vel tett mellom hoved/slave, eller så er det noe galt med den nye slaven...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1