Motorstopp
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 01 mai 2006, 09:37
- Sted: Hammerfest
Motorstopp
Nå har bilen, en 98 mod. ng900 turbo stoppet. Kjørte på vei hjem, da motoren, helt uten forvarsel bare plutselig stoppet. Ingen feilmeldinger kommer opp eller lamper som begynte å lyse. Skjønner ingenting. En dag i forrige uke, var den likedan, men da varte det bare noen minutter, så startet bilen som om ingenting var hendt. Har ventet noen timer nå, å gikk for å prøve pånytt, men det er ikke antydning til å starte. Startmotoren går rundt. Kan dette være denne DI kasetten jeg har lest litt om her inne? Vet noen hva denne koster å kjøpe ny? Er 14 mil unna nærmeste merkeverksted, så jeg lurer også på hvis det er DI kasetten om dette er noe ett hvilket som helst annet verksted vil finne ut av ved enkle grep?
Håper på svar. På forhånd takk!
Håper på svar. På forhånd takk!
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Før du prøver tennkassetten, så prøv disse to enkle tingene;
Sjekk om turtelleren beveger seg når du kjører startmotoren, hvis ikke så er det veivakselgiveren som er gåen.
Løsne returen fra fuelrailen og se om det kommer bensin der. Hvis ikke kan det være pumpa. Det kan også være releet eller sikringen.
I tillegg er hovedreleet til trionicboksen og sikringene enkle ting å sjekke .
Om alt dette er i orden, så prøvebytt DI-kassett.
Sjekk om turtelleren beveger seg når du kjører startmotoren, hvis ikke så er det veivakselgiveren som er gåen.
Løsne returen fra fuelrailen og se om det kommer bensin der. Hvis ikke kan det være pumpa. Det kan også være releet eller sikringen.
I tillegg er hovedreleet til trionicboksen og sikringene enkle ting å sjekke .
Om alt dette er i orden, så prøvebytt DI-kassett.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 01 mai 2006, 09:37
- Sted: Hammerfest
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 01 mai 2006, 09:37
- Sted: Hammerfest
Turteler rører seg ikke når startmotoren går. Er dette nok til å kunne "konkludere" sånn noenlunde sikkert at det er veivakselgiver som må byttes? Noen anelse om pris på dette? Hvis du vet og orker Ingvar, kan du kanskje si noen ord om hva veivakselgiver "gjør" siden motoren ikke starter når den svikter. Er ikke så inne på det 

-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 01 mai 2006, 09:37
- Sted: Hammerfest
Her har du på SP til 790,- uten rabatt
900/9-3/9000 | 94-00 | 10.7203 | 790 kr | C


900/9-3/9000 | 94-00 | 10.7203 | 790 kr | C

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 01 mai 2006, 09:37
- Sted: Hammerfest
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 01 mai 2006, 09:37
- Sted: Hammerfest
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 01 mai 2006, 09:37
- Sted: Hammerfest
sitte nedenfor eksosmanefoilen.. på høyredelen av motoren.. skal klare og bytte denne selv ja.. 0 problem sett fra mine øyne..
Lykke til
Mvh. Pål

Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 01 mai 2006, 09:37
- Sted: Hammerfest