Clutch 94 900 2.3
Moderator: Moderatorer
- bZerk
- 1.2 bar
- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Clutch 94 900 2.3
Hva er galt nå clutchen tar helt inne, altså så fort jeg slipper opp litt tar den tak. Clutch er byttet for en god stund siden så den skulle ikke være så slitt.
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Tror egentlig forklaringen er veldig enkel jeg; Klutsjen er sånn
bli vant til det!
Min tar også HELT innerst, så er mange som banner over den bilen min første gang de kjører for å si det sånn.. Banner egentlig stadig sjøl jeg også, den er hard og tar langt inne... Har byttet både wire og klusj på SAAB-Huset så alt skal være på stell også...

Min tar også HELT innerst, så er mange som banner over den bilen min første gang de kjører for å si det sånn.. Banner egentlig stadig sjøl jeg også, den er hard og tar langt inne... Har byttet både wire og klusj på SAAB-Huset så alt skal være på stell også...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Folk som har kjørt Mercedes sprinter vet også om dette problemet, tar fort som bare det, og langt inne..KongerudN344 skrev:Tror egentlig forklaringen er veldig enkel jeg; Klutsjen er sånnbli vant til det!
Min tar også HELT innerst, så er mange som banner over den bilen min første gang de kjører for å si det sånn.. Banner egentlig stadig sjøl jeg også, den er hard og tar langt inne... Har byttet både wire og klusj på SAAB-Huset så alt skal være på stell også...
Styrer med DAB og AUX
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Er en grei jobb og bytte den selv, eneste som kan vere litt vanskelig er og montere wiren på pedalen siden du må ligge på gulvet og se oppover... Det blir en del banning og hyling
Men jeg ville ikke betalt noen andre for og gjort det for og seie det sånn 


Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
I dag fikk jeg problem med den hel**@¤% clutchen på 900en igjen.
Klarte akkurat og kjøre til Saabverkstedet i 2giret og parkere der. Fant fort ut hva feilen va, heile clutharmen har bøyd seg innover.
Da fikk jo jeg svar på hvorfor bilen har vert så jævlig i det siste og hvorfor clutchen min tar så langt inne
Så i måra blir det vel og ta ut armen bøye den tilbake og sveise på noe som stiver den opp litt, litte vits og kjøpe en ny arm som kommer til og bøye seg etter en stund tror jeg...
Kanskje dette kan vere løsningen på hvorfor clutchen tar så langt inne på andre GM900?
Edit:
Noen som vet hvordan armen er festa? På epc tegningene ser det ut som det bare går og dra den opp, stemmer dette?
Klarte akkurat og kjøre til Saabverkstedet i 2giret og parkere der. Fant fort ut hva feilen va, heile clutharmen har bøyd seg innover.
Da fikk jo jeg svar på hvorfor bilen har vert så jævlig i det siste og hvorfor clutchen min tar så langt inne

Så i måra blir det vel og ta ut armen bøye den tilbake og sveise på noe som stiver den opp litt, litte vits og kjøpe en ny arm som kommer til og bøye seg etter en stund tror jeg...

Kanskje dette kan vere løsningen på hvorfor clutchen tar så langt inne på andre GM900?

Edit:
Noen som vet hvordan armen er festa? På epc tegningene ser det ut som det bare går og dra den opp, stemmer dette?
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander