DI i og900
Moderator: Moderatorer
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
DI i og900
Har nå insett at jeg blir nødt til å bruke penger på fordeleren min. Dette blir fort dyrt. Var inne på widdes side og så på ombygging til DI. Det kan jo være en interresant mulighet når en først må bruke penger. Er det noen her som har prøvd dette???
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Børre har gjort det ja, og jeg bygger jo om min til Trionic så det er fullt mulig 
Det er bare noen speielle deler du må få tak i som ikke alltid er like lett... bla blender skiva til remhjulet på veiva fra en 88mod 9000. Men børre kan gi deg nøyaktig liste på det du trenger

Det er bare noen speielle deler du må få tak i som ikke alltid er like lett... bla blender skiva til remhjulet på veiva fra en 88mod 9000. Men børre kan gi deg nøyaktig liste på det du trenger

Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Bruk søk funksjonen i forumet her, det er ikkje lenge sidan dette sist vart diskutert. I eit innlegg der finns også ei liste over deler du treng til ombygginga. Som somme seier her, det vanskligaste kan faktisk vere å få taki rette delene...
Børre her på forumet har bygd om til DI, han kan kanskje svare deg på evt. spørsmål.
Børre her på forumet har bygd om til DI, han kan kanskje svare deg på evt. spørsmål.
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Jepp jeg har DI på cabban, og som Hjelle sier har jeg lista opp det som trengs før herpå forumet, men jeg finner den ikke igjen? Mulig at den lå under kjøp og salg sidene og ble da slettet etter en mnd?
Blir det aktuellt for noen skal jeg finne igjen lista.
Men ikke det letteste å få tak i de delene der, separat DI system var bare på 9000T -88a.
Selve ombygget er gjort på en kveld.
Blir det aktuellt for noen skal jeg finne igjen lista.
Men ikke det letteste å få tak i de delene der, separat DI system var bare på 9000T -88a.
Selve ombygget er gjort på en kveld.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Det er vel elektronikkboks og kabel du trenger fra akkurat denne modellen (hva er delenummeret på boksen?) Det andre er det vel flere årsmodeller som har.Børre N17 skrev:Jepp jeg har DI på cabban, og som Hjelle sier har jeg lista opp det som trengs før herpå forumet, men jeg finner den ikke igjen? Mulig at den lå under kjøp og salg sidene og ble da slettet etter en mnd?
Blir det aktuellt for noen skal jeg finne igjen lista.
Men ikke det letteste å få tak i de delene der, separat DI system var bare på 9000T -88a.
Selve ombygget er gjort på en kveld.
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
Nr på boksen skal være 75 85 797 for den uten kat, eller 74 83 514 for den med kat. Ikke lett å oppdrive disse.. du trenger jo bare boksen fra denne modellen, ledningsnettet kan du koble sjøl utfra skjema. Tilkoblinga er samme som på APC'n, er bare å oppdrive ei slik kontakt og skaffe noen nye kabelsko fra ELFA.
Trenger også en føler til blenderskiva du må setta på oljepumpa..
Og sef en DI-kassett! Både svart og rød kan brukes.
Trenger også en føler til blenderskiva du må setta på oljepumpa..
Og sef en DI-kassett! Både svart og rød kan brukes.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Er det ei frittstående kabelsløyfe på DI eller må den kobles inn på eksisterende ledningsnett?
Hva er grunnen til at en må bytte EZK-blendeskiva i stedet for å bare modifisere den?
Er det hall effekt eller induktiv giver på DI eller er det noe helt annet?
Hva er grunnen til at en må bytte EZK-blendeskiva i stedet for å bare modifisere den?
Er det hall effekt eller induktiv giver på DI eller er det noe helt annet?
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Er det ei frittstående kabelsløyfe på DI eller må den kobles inn på eksisterende ledningsnett?
>Ja du har rett: Frittstående som kobles inn på eksisterende. Kun tre fire tilkoblinger.
Hva er grunnen til at en må bytte EZK-blendeskiva i stedet for å bare modifisere den?
>DI har tre "slots", EZK har to.
Er det hall effekt eller induktiv giver på DI eller er det noe helt annet?
>Forskjellen er??
>Ja du har rett: Frittstående som kobles inn på eksisterende. Kun tre fire tilkoblinger.

Hva er grunnen til at en må bytte EZK-blendeskiva i stedet for å bare modifisere den?
>DI har tre "slots", EZK har to.
Er det hall effekt eller induktiv giver på DI eller er det noe helt annet?
>Forskjellen er??
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
DI i OG 900
Oljepumpelokk+hallgiver+remskive tar du fra en 900I16v med EZK tenning, 90-93 modeller. Blenderskiva tar du enklest fra en 9000 med DI som er nyere enn 90. Da passer blenderskiva rett på remskiva uten modifisering, 2L eller 2,3 spiller ingen rolle. De eldre DI blenderskivene må modifiseres, files ut i sentrum + skruehull for å passe. DI koverterte min 900 for et par år siden, og dette er absolutt å anbefale, gir en meget fin gange på motoren.
Ofte svært vanskelig å få tak i ledningsnettet, så det kan nok være enklest å bygge ett selv. DI boksen finner du nok på bildelsbasen.se
Mitt største problem under konverteringa var å få løs bolten i remskiva
Ofte svært vanskelig å få tak i ledningsnettet, så det kan nok være enklest å bygge ett selv. DI boksen finner du nok på bildelsbasen.se
Mitt største problem under konverteringa var å få løs bolten i remskiva
