OG9-3 trekker til høyre ved pådrag?
Moderator: Moderatorer
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
OG9-3 trekker til høyre ved pådrag?
1: Hva kan dette være? Slitt diff? 2: Merket viribrering i ratt og bremsepedal i det jeg forsiktig bremset og bilen trakk til venstre, dette har vel noe med kast i skivene?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Siden den trekker både ved pådrag og bremsing (om jeg forstår deg rett), så vil jeg heller tro på at den trenger en justering av hjulstillingen.
Vibrasjoner har nok med bremseskiver å gjøre ja, i alle fall om det er kun når du bremser.
Vibrasjoner har nok med bremseskiver å gjøre ja, i alle fall om det er kun når du bremser.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Min gissning är slitte foringer eftersom den drar åt ena hållet vid pådrag och det andra vid inbromsning.
Torquesteer gör att bilen drar omväxlande höger-vänster vid pådrag allt eftersom man försöker kompensera med ratten.
Mvh
Torquesteer gör att bilen drar omväxlande höger-vänster vid pådrag allt eftersom man försöker kompensera med ratten.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
For kraftig motor? Men det er da vittelig en 2.0i motor på 130hk som sitter i 98 OG9-3? Skal ikke det være kurrant da? Så hva burde jeg bytte av slitedeler? Alt som har med foringer og hjuloppheng osv? Isåfall hva vil noe slikt koste?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Vad det kostar vet jag inte, men jag gissar att du kan få ett gott svar på det från SpeedParts.
Annars har väl alla som säljer slitedeler(typ Mekonomen) foringer av orginal type.
Mvh
Annars har väl alla som säljer slitedeler(typ Mekonomen) foringer av orginal type.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Tull og tøys, du skal på rett side av 200 hk før det er et problem. Ta en forstillingskontroll, se over foringer og sjekk lufttrykk.quist skrev: Dette skyldes vel for kraftig motor
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
- quist
- 0.7 bar
- Innlegg: 178
- Registrert: 06 okt 2007, 12:31
- Medlemsnummer: N1111
- Navn: Henning
- Bil: OG9-3
- Sted: Stavanger
Da er det et problem for meg da jeg er på rett side av 200hk, heheIngvar N629 skrev:Tull og tøys, du skal på rett side av 200 hk før det er et problem. Ta en forstillingskontroll, se over foringer og sjekk lufttrykk.quist skrev: Dette skyldes vel for kraftig motor

Saab OG9-3 2.0T BSR Steg 1 - Til salgs
VW Polo 1.6 TDI Bluemotion
VW Polo 1.6 TDI Bluemotion