Låssylinder og sparkeplate OG900
Moderator: Moderatorer
- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
Låssylinder og sparkeplate OG900
Hei
Er det noen som har noen gode triks for å få ut låsesylinderen uten å ødelegge den. Han på saab sa at låsen må stå i en spesiell posisjon for at den skal gå an å få ut, og det blir litt vanskelig da noen har rota bort den eneste nøkkelen jeg hadde
Edit: Nøkkelnummeret står da faktisk i serviceheftet, så da er det ikke så aktuelt lenger.
mvh[/b]
Er det noen som har noen gode triks for å få ut låsesylinderen uten å ødelegge den. Han på saab sa at låsen må stå i en spesiell posisjon for at den skal gå an å få ut, og det blir litt vanskelig da noen har rota bort den eneste nøkkelen jeg hadde
Edit: Nøkkelnummeret står da faktisk i serviceheftet, så da er det ikke så aktuelt lenger.
mvh[/b]
Sist redigert av kristianur N1169 den 22 des 2007, 14:41, redigert 1 gang totalt.
Kristian
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Jeg må nesten fortelle en liten historie der. Kommer selv fra Hamar, og vi er en Saab-familie, som har hatt Saab i alle år. Vi hadde en gammel, sliten M81 99, og denne var Saab nr 2 som vi yngste hadde tilgang på.sprokit_mk1 skrev:hvis ikke kan du prøve nøkkelen fra andre og`er eller 90/99. ikke uvanlig at disse går om hverandre da dem er en del år gammle...
Juleshopping på et kjøpesenter som heter CC på hamar forløp seg fint, jeg gikk ut på parkeringsplassen, låste gavene inn i bagasjerommet, satte meg inn, og startet.....og tenkte "F***, jeg har da ikke kuleramme på seteryggen min!"
Så stoppet jeg bilen, låste meg stille og rolig (dog noe forlegen) ut, og fant bilen min noen hakk lenger borte...

Andreas
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
Haha heftig
Bra bilen din fortsatt stod der den skulle da 


N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
- audun-eg N228
- 1,5 bar
- Innlegg: 413
- Registrert: 11 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N228
- Navn: Audun Eggen
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt
He he... Opplevde noe lignende med en Taunus jeg hadde en gang. Bare at da kom jeg hjem med en masse varer i bagasjerommet som i hvert fall ikke jeg hadde kjøptAndreas N1194 skrev:
Jeg må nesten fortelle en liten historie der. Kommer selv fra Hamar, og vi er en Saab-familie, som har hatt Saab i alle år. Vi hadde en gammel, sliten M81 99, og denne var Saab nr 2 som vi yngste hadde tilgang på.
Juleshopping på et kjøpesenter som heter CC på hamar forløp seg fint, jeg gikk ut på parkeringsplassen, låste gavene inn i bagasjerommet, satte meg inn, og startet.....og tenkte "F***, jeg har da ikke kuleramme på seteryggen min!"
Så stoppet jeg bilen, låste meg stille og rolig (dog noe forlegen) ut, og fant bilen min noen hakk lenger borte...
Andreas

- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Edit: Wops, tenkte litt feil der gitt, er i min egen lille 9000-verden.
Tror ikke det er sunt å begynne på jobb klokken 7 på en lørdag... Ingvar har nok det rette svaret!

Tror ikke det er sunt å begynne på jobb klokken 7 på en lørdag... Ingvar har nok det rette svaret!

Sist redigert av EdHunter N815 den 22 des 2007, 16:25, redigert 3 ganger totalt.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det er vel snakk om knepanelet? Det er iallfall ikke festet med plastplugger, og kan ikke rives løs for hånd. Det må skrus ut, og det er en del som går i hele bilens bredde, dvs midtkonsollen må ut. Det er en skrue på midten, og en i hver innerskjerm som kan være litt vonde å finne om du ikke vet hvor de er.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Hehe, godt du ikke løp ut og ødela noe da i alle fall.kristianur N1169 skrev:og takk for forsøket edhunter.

Når det er sagt, hvis den ligger bak knepanelet kan det jo være du kommer til ved å ta ut hanskerommet kanskje? Bare en tanke, så ikke løp av gårde og riv løs noe med makt denne gangen heller.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
3 lange skruer??? Næhh... er da som Ingvar sier lenger oppe... Du tenker på selve innstrumentpanelet du ...Johan N828 skrev:du må ikke løs med hele dashen da...
Går finfint ann g ta den løs separat.. 3 laaaange skruer må ut og 2 skruer som går fra ytterskjermene..
//J
Kan jo presiseres at den tredje skruen sitter bak askebegeret.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
...og om du skal ut med hele dashen så er det FIRE lange skruer.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan