OG900 cab som sommerbil?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

OG900 cab som sommerbil?

Legg inn av Pasient N657 » 30 des 2007, 15:03

Hva tror dere jeg må ut med for en OG900 cab i "grei" stand, med turbo og et ok utseende?

Jeg fikk nemlig helt plutselig en idee om at mitt nyttårsforsett for 2008 skal være at jeg har cab om sommeren :P
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 30 des 2007, 15:39

Veit om en som står i Oslo til salgs :wink:
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 30 des 2007, 15:44

Kristian N70 skrev:Veit om en som står i Oslo til salgs :wink:
Skulle akkurat til å nevne det. :D

Men angående pris så varierer det veldig, alt fra 60k til 130k+. Dette er jo sjeldne biler, så det blir litt selgers marked.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 30 des 2007, 21:59

EdHunter N815 skrev:
Kristian N70 skrev:Veit om en som står i Oslo til salgs :wink:
Skulle akkurat til å nevne det. :D

Men angående pris så varierer det veldig, alt fra 60k til 130k+. Dette er jo sjeldne biler, så det blir litt selgers marked.
Har ikke inntrykk av at det er selgers marked. De som står, har jo stått en stund. og900 cab er jo sære biler, så selvom det er få til salgs, er det ikke spesielt mange som er interessert i å legge sååå mye penger i en såpass tilårskommen bil, klassiker eller ei. Veldig mange har lyst på og syns de er kule osv, men det blir med pratet, er mitt inntrykk:) Kjøpers marked for slike biler! desverre! Saab-menigheten er tross alt ikke så stor;)

130+ k hørtes mye ut for en og900 cab, selvom jeg vet at flere har blitt annonsert for slike priser. Jeg solgte min for akkurat et år siden, og den endte på 112 500 kr, og var vel i mer enn grei nok stand, selvom den hadde gått ca 175000 km.

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 30 des 2007, 22:07

..og noen blir aldri til salgs.. :wink:

Prisene varier mye ja, men er en ute etter et fint eks må en betale litt for det også. Du får hva en betaler for som regel.
Men kjøpers marked er det om dagen, det gjelder overalt og alle typer biler virker det som nå.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Legg inn av Pasient N657 » 30 des 2007, 23:53

Oj, såpass ja. Trodde ikke de var SÅ dyre.

Jeg har egentlig bare jævla lyst på en cab i sommer. Samme F*** hvilken bil det er nesten, bare jeg får kjøre med taket nede :)

Men 60k orker jeg ikke legge i det. Dette er en bil jeg skal eie i kanskje 4-5 måneder :P
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 31 des 2007, 00:12

Har hørt om en til ca 40 for noen år tilbake, men den var råtten av rust og taket var fullt av høl.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Legg inn av Pasient N657 » 31 des 2007, 01:26

Jeg vil bare ha en cab. Samme F*** liksom. Einser cab hadde jo vært SKAMFETT da :)
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 31 des 2007, 02:20

Pasient N657"]Jeg vil bare ha en cab. Samme F*** liksom.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... DGld023970

:lol:
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 31 des 2007, 03:37

Mats900SQR skrev:
Pasient N657"]Jeg vil bare ha en cab. Samme F*** liksom.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... DGld023970

:lol:
Da ville jeg nå heller gått for en Golf 1 cab, de er jo litt rå og veldig billige.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 31 des 2007, 18:46

Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Svar