skifte til gule koni

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
haarstad
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 831
Registrert: 01 des 2007, 03:38
Medlemsnummer: N1222
Navn: Rune Haarstad
Bil: Saab
Sted: Frøya

skifte til gule koni

Legg inn av haarstad » 18 jan 2008, 12:17

må man bytte fjærer? har eibach-senkning som har stått på i 85k km. hvor lenge varer de?
2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 18 jan 2008, 15:12

Jag tror inte att du får några problem med det.
Det som brukar hända är att folk byter till sänkefjädrar utan att byta dämpare.
Tätningen på den gamla dämparen är i det fallet insliten efter dom gamla fjädrarna och när man sätter på sänkning så får dämparen ett nytt arbetsområde på sin slaglängd så att säga.
Det är då dämparna brukar börja läcka.
Så nya dämpare med gamla fjädrar borde inte bli ett problem.

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
haarstad
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 831
Registrert: 01 des 2007, 03:38
Medlemsnummer: N1222
Navn: Rune Haarstad
Bil: Saab
Sted: Frøya

Legg inn av haarstad » 18 jan 2008, 16:00

ok takk for svar :)
2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods

Svar