skifte til gule koni
Moderator: Moderatorer
- haarstad
- 2.0 bar
- Innlegg: 831
- Registrert: 01 des 2007, 03:38
- Medlemsnummer: N1222
- Navn: Rune Haarstad
- Bil: Saab
- Sted: Frøya
skifte til gule koni
må man bytte fjærer? har eibach-senkning som har stått på i 85k km. hvor lenge varer de?
2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Jag tror inte att du får några problem med det.
Det som brukar hända är att folk byter till sänkefjädrar utan att byta dämpare.
Tätningen på den gamla dämparen är i det fallet insliten efter dom gamla fjädrarna och när man sätter på sänkning så får dämparen ett nytt arbetsområde på sin slaglängd så att säga.
Det är då dämparna brukar börja läcka.
Så nya dämpare med gamla fjädrar borde inte bli ett problem.
Mvh
Det som brukar hända är att folk byter till sänkefjädrar utan att byta dämpare.
Tätningen på den gamla dämparen är i det fallet insliten efter dom gamla fjädrarna och när man sätter på sänkning så får dämparen ett nytt arbetsområde på sin slaglängd så att säga.
Det är då dämparna brukar börja läcka.
Så nya dämpare med gamla fjädrar borde inte bli ett problem.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
