Hei. Ng 900SE Turbo 95''.
Jeg har et eller annet feil/slitt i forstilling/drivaksler foran på bilen min.
Hjem ifra jobben i dag sto jeg i kø, da merket jeg godt at det var noe rart.
Syptonene er slik:
-Skrape/gnikke lyd når bilen ruller i fri eller går på giret i rundt 10-20km/t, over den hastigheten blir lyden borte. Kjenner og i rattet at det er noe som ''lugger litt''. Minner meg litt om kast i skivene, men det er det ikke.
-Når jeg ligger i feks over 120km/t og bremser rister det kraftig i rattet.
-Merker av og til ved kraftig pådrag at det kommer en lyd(høres ut som om jeg kjører på kantlinja) ifra forparten av bilen. Merker det og som en liten risting i bilen, men dette gir seg om jeg slipper gassen litt.
Noen som har en anelse om hva dette kan være?
Takker for alle svar=).
Mvh:
Kjell Gullerud
Risting/ulyd i forstilling
Moderator: Moderatorer
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Risting/ulyd i forstilling
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Det går en stund men undvik höy belastning och hjulspinn!
Det är kanske inte så lätt nu när det är snö ena dagen och is nästa...
Men försök undvika det ändå.
Framför allt blir belastningen på hela driverket enormt stor om det spinner på en isfläck och det sen får fäste på asfalt.
Blir ristingen värre, så la bilen stå, annars kan lagret till differentialen innuti girkassa också få uönsket mycket hjuling!
Mvh
Det är kanske inte så lätt nu när det är snö ena dagen och is nästa...
Men försök undvika det ändå.
Framför allt blir belastningen på hela driverket enormt stor om det spinner på en isfläck och det sen får fäste på asfalt.
Blir ristingen värre, så la bilen stå, annars kan lagret till differentialen innuti girkassa också få uönsket mycket hjuling!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
