Drivaksel NG900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Kjell N1179
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 472
Registrert: 08 okt 2007, 21:35
Medlemsnummer: N1179
Navn: Kjell Gullerud
Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
Sted: Sande

Drivaksel NG900

Legg inn av Kjell N1179 » 21 jan 2008, 19:50

Hei. Dette dreier seg om en Ng900 Se Turbo 95''.
Jeg har ryki indre drivknut på høyre side på bilen min. Hva burde jeg gjøre?
1.Få byttet til nytt på begge sider.
2. Har kommet over komplett drivaksel(begge sider) hos hugger som har gått 100tusen. Men dette er ifra en vanlig 2liter uten turbo, er det noe forskjell ifra den til min?

En annen ting. Pleier man å oppgradere drivknuter/drivaksel ved trimming?
Den slites jo mer om man har en sprekere bil! Mye tåler eventuelt det orginale drivverke på en Ng900? Finnes det noe oppgradering?
Jeg har Steg 3 på min, drivknutene vil ikke bare ryke igjen og igjen siden den er trimmet?

Mvh
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS

Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 21 jan 2008, 20:03

Når du snakker om indre drivknute, mener du tripod saken da?
Mener dette skal være likt, foruten på 9-3 viggen. Der tror jeg det ikke er likt. Ej heller girkasse er lik der da.
Men det kan Anders svare på :)
Dette er ikke noe som typisk ryker, og er som oftes dyrt nytt, så skift på sida som røk sund du, og ha den andre i reserve.
Er som oftes ytre drivknute som går til helv...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Kjell N1179
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 472
Registrert: 08 okt 2007, 21:35
Medlemsnummer: N1179
Navn: Kjell Gullerud
Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
Sted: Sande

Legg inn av Kjell N1179 » 21 jan 2008, 20:11

Tripod saken ja. Både den saken den går inn i og den tripod saken som sitter på drivakslingen. Komplett! Har snakket litt med Anders om det tidligre, han mente at jeg må bytte begge med en gang. Begge har jo gått like langt.

Bare lurte på hvordan det var å ta det ifra en annen bil(brukt)?
Og hvordan det var med oppgradering?
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS

Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X

Svar