Hei. Dette dreier seg om en Ng900 Se Turbo 95''.
Jeg har ryki indre drivknut på høyre side på bilen min. Hva burde jeg gjøre?
1.Få byttet til nytt på begge sider.
2. Har kommet over komplett drivaksel(begge sider) hos hugger som har gått 100tusen. Men dette er ifra en vanlig 2liter uten turbo, er det noe forskjell ifra den til min?
En annen ting. Pleier man å oppgradere drivknuter/drivaksel ved trimming?
Den slites jo mer om man har en sprekere bil! Mye tåler eventuelt det orginale drivverke på en Ng900? Finnes det noe oppgradering?
Jeg har Steg 3 på min, drivknutene vil ikke bare ryke igjen og igjen siden den er trimmet?
Mvh
Drivaksel NG900
Moderator: Moderatorer
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Drivaksel NG900
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Når du snakker om indre drivknute, mener du tripod saken da?
Mener dette skal være likt, foruten på 9-3 viggen. Der tror jeg det ikke er likt. Ej heller girkasse er lik der da.
Men det kan Anders svare på
Dette er ikke noe som typisk ryker, og er som oftes dyrt nytt, så skift på sida som røk sund du, og ha den andre i reserve.
Er som oftes ytre drivknute som går til helv...
Mener dette skal være likt, foruten på 9-3 viggen. Der tror jeg det ikke er likt. Ej heller girkasse er lik der da.
Men det kan Anders svare på

Dette er ikke noe som typisk ryker, og er som oftes dyrt nytt, så skift på sida som røk sund du, og ha den andre i reserve.
Er som oftes ytre drivknute som går til helv...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Tripod saken ja. Både den saken den går inn i og den tripod saken som sitter på drivakslingen. Komplett! Har snakket litt med Anders om det tidligre, han mente at jeg må bytte begge med en gang. Begge har jo gått like langt.
Bare lurte på hvordan det var å ta det ifra en annen bil(brukt)?
Og hvordan det var med oppgradering?
Bare lurte på hvordan det var å ta det ifra en annen bil(brukt)?
Og hvordan det var med oppgradering?
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X