Rar tomgang, OG900T8 '87
Moderator: Moderatorer
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Rar tomgang, OG900T8 '87
Hei! Gjelder bil i signatur
Når jeg starter den opp, går tomgangsturtallet som normalt.
Men, når jeg er ute å kjører, og trår inn kløtsjen, så ligger det på rundt 2-3k alt ettersom hvor fort jeg kjører etc.
samme om jeg kjører i fart eller står stillestående, så skjer det. Synker ned til normalt innen et minutt 1/2
Hva kan grunnen til dette være?
Når jeg starter den opp, går tomgangsturtallet som normalt.
Men, når jeg er ute å kjører, og trår inn kløtsjen, så ligger det på rundt 2-3k alt ettersom hvor fort jeg kjører etc.
samme om jeg kjører i fart eller står stillestående, så skjer det. Synker ned til normalt innen et minutt 1/2
Hva kan grunnen til dette være?
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 148
- Registrert: 01 apr 2006, 02:27
- Medlemsnummer: 1215
- Navn: Sturla Hansen
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
- Sted: Stokmarknes
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Hmm, har gått over alle vakuumslanger idag med startgass, fant en liten lekkasje ett sted. Tetta dette med gugge fra biltema, men ble ikke mye bedre gitt
Noen andre som har noen gode råd? Eller bilder til denne bremsekraftforsterkeren? Begynner å bli ille nuh...
Noen andre som har noen gode råd? Eller bilder til denne bremsekraftforsterkeren? Begynner å bli ille nuh...
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Bilen stoppa idag
Begynte å hoste farlig mye bortover, gjorde ingen forskjell om jeg ga litt gass eller ikke.. SÅ stoppa den.
Når jeg prøver å starte den, så starter den i et lite sekund for så å stoppe igjen.
Kan dette ha noen sammenheng med tomgangsproblemene mine?

Når jeg prøver å starte den, så starter den i et lite sekund for så å stoppe igjen.
Kan dette ha noen sammenheng med tomgangsproblemene mine?
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
Kanskje bensinpumpa di er i dårlig form?
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Da var den av, lurer på et par ting.
Går det ann å dele den?? Får ikke til. Har tatt av en mutter, men den sitter dønn fast. Ser inn i den på begge sider, ser en film/duk/filter, men det er et lite hull øverst på området der jeg ser.
Noen som har peil på hvordan det egentlig skal være?
Går det ann å dele den?? Får ikke til. Har tatt av en mutter, men den sitter dønn fast. Ser inn i den på begge sider, ser en film/duk/filter, men det er et lite hull øverst på området der jeg ser.
Noen som har peil på hvordan det egentlig skal være?
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Da var bilen i orden igjen
Takk til alle som har tipset, alle hadde feil, men fikk nå tetta en del smålekkasjer jeg ikke visste jeg hadde 
Feilen var den lille regulatoren med nåla som vaierfestet slår imot. Den hadde skrudd seg nesten helt ut av seg selv, og holdt på å ramle av!
Utrolig at jeg ikke har sett det før.. men men!
Kjørte et par mil idag for å få den gode OGfølelsen igjen!



Feilen var den lille regulatoren med nåla som vaierfestet slår imot. Den hadde skrudd seg nesten helt ut av seg selv, og holdt på å ramle av!
Utrolig at jeg ikke har sett det før.. men men!
Kjørte et par mil idag for å få den gode OGfølelsen igjen!


x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker